• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel koppelingsvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukejan

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Berichten
123
Ik heb een excel bestand met koppelingen naar andere excel bestanden. Dit werkt goed zolang de excel bestanden waar naar verwezen wordt open zijn. Wat moet ik doen om deze koppeling ook te laten maken wanneer de excel bestanden waar naar verwezen wordt niet in gebruik zijn?
 
voor zover ik weet werkt het gewoon wanneer ze niet open staan. zodra je een bestandje opent wordt gevraagd of je de koppelingen wilt bijwerken.
 
Ik krijg inderdaad de vraag of ik wil bijwerken, maar wanneer het bestand waarnaar verwezen wordt dicht is, komt in de cel waar de verwijzing staat "Waarde" te staan. Terwijl er een getal moet komen te staan.
 
Is dit niet zoals een kok die kookt en zijn specerijen in de kast achter een gesloten deur laat staan ? Ik denk dat de beide bestanden moeten open zijn om er mee te werken tenzij er in het geheugen kan gewerkt worden , maar dan moet vroeg of laat de beiden bestandjes open zijn .
 
als je 1 centraal document hebt die zijn informatie uit meerdere andere documenten haalt hoef je alleen dat centrale document te openen om de melding te krijgen: "koppelingen bijwerken?" en vervolgens worden de gegevens in het centrale document bijgewerkt door middel van de info uit de gesloten bestanden. Ik heb geen idee waarom dit bij jou niet het geval is..
 
versie 2003.

Is mijn formule soms fout?

=AANTAL.ALS('X:\Part\DDD_Verkoop\Kleinbedrijf\Cross Sell Lijsten\[Eddy Cross-Sell.xls]BFN'!$J$2:$J$17;"Belpoging 1")
 
Wil je de meest recente gegevens ophalen dan moet het bronbestand moet geopend zijn om de koppelingen bij te werken. Je kan geen gegevens ophalen uit een gesloten bestand (kan wel maar dan met een speciale methode). Je kan wel zoals Embee voorsteld het bronbestand openen, de koppelingen bijwerken en het bronbestand terug sluiten. Dit kan allemaal automatisch en op de achtergrond gebeuren

Mvg

Rudi
 
Het lukt me niet, ook niet met die formule van Embee.
Het gekke is dat de cijfers wel zichtbaar zijn, maar de cijfers nav aantal.als worden niet weergegeven. Dan zou je denken dat er toch mogelijkheden zijn?
 
Als je dit plakt in this workbook moet het goed komen. Let op wijzigingen worden niet opgeslagen in het bestand (in dit geval het te openen bestand omzet.xls).
Het pad en bestandsnaam moet je aanpassen aan jouw te openen bestand

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Workbooks("omzet.xls").Close savechanges:=False
End Sub

Private Sub Workbook_Open()
Workbooks.Open "C:\omzet.xls"
End Sub

Groet
Martijn
 
Maak een apart werkblad aan voor de koppeling met het bestand, dat je niet wil opnenen, maar wel gebruiken,
Leg in dat werkblad 1 of meer koppelingen naar andere bestanden met behulp van databasequeries: Menubalk/Data/externe gegevens/databasequery.
Verwijs in je rekenblad naar het werkblad en het gebied waarin de gegevens van het gekoppelde bestand staan.
Bijv. =aantal.als(Blad2!A100:K140;C4)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan