• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel laten openen met slechts één werkblad.

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Bestaat er in Excel een standaard optie (dus geen macro/VBA oplossing) om een nieuw bestand standaard met één werkblad te laten openen i.p.v. drie? Ik bedoel dus de tabbladen onderin... Nu ben ik namelijk iedere keer de overige twee aan het verwijderen.

Ben benieuwd! :thumb:

scw

Hoi,

Ik ben benieuwd of de 'tip' van Chiara doet wat jij bedoelt ........ anders 'vernemen' we het.
Er is w.s. nog een andere optie.

@ Chiara: Gevonden! Hartelijk dank voor de informatie, dit is precies wat ik bedoelde. Opgelost!

@ vanveelen: Alhoewel dit exact was wat ik zocht, ben ik toch nog even benieuwd waarnaar jij refereert...

Nogmaals dank,
scw :thumb:

Hoi,

Als je in 2010 'Populaire bladen' kunt opnemen, ga ik ervan uit dat deze niet allemaal worden geopend als je Excel start .... toch?
In eerdere versies (in elk geval tot 2007) heb je daarvoor een speciale map: XLSTART waarin je een aangepast startbestand zet.

Correctie .... zie mijn reactie hieronder!

Laatst bewerkt:
@ vanveelen: in mijn versie (2003) doe ik ditals volgt:
Extra
Opties
Tab Algemeen: werkbladen in nieuwe werkmap

Hoi,

Ja, je hebt gelijk. Dat is dezelfde optie die Chiara voor 2007/2010 geeft.
Ik heb inderdaad verkeerd gelezen; gebruik zelf die opstartmap XLSTART omdat ik meer wijzigingen heb t.o.v. van de standaard-instellingen bij een nieuwe Excel-map (=bestand).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan