• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel laten optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frank131

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2023
Hallo,

wij vullen een rapport in (per dienst) en vullen daar een getal in in een cel die na elke dienst weer leeg gemaakt voor de volgende dienst.
nu willen we al die getallen bij elkaar op laten tellen zodat we een totaal van die week het getal krijgen.
nu lijkt mij dit het uitgelezen forum om die vraag te stellen, ik hoop dat iemand mij kan helpen!

mvg Frank

Ik weet niet of ik je kan helpen, maar een excel voorbeeld heb ik toch echt wel nodig.

ik heb een testfile bijgevoegd, ik heb een testfile gemaakt omdat op echter rapport bedrijfsgevoelige info staat maar de dienst veranderd elke keer (pulldown menu) en dan wordt de cel met het aantal weer opnieuw ingevuld.
we willen graag dat al die getallen iedere keer opgeteld worden zodat er een week totaal onstaat

Bijlagen

Deze achter je werkblad plaatsen

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 With Target
   If .Address(0, 0) = "H7" And Len(.Value) Then
     If MsgBox("Klopt het dat je van shift wisselt?", vbYesNo, "Let op") = vbNo Then Exit Sub
     .Offset(, 1) = .Offset(, 1) + 1
   End If
 End With
End Sub

We weten niet wat er werkt, maar oke.
Zou de vraag als opgelost zetten, je kunt dit bovenin doen.

Groetjes
Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan