• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel leegt cellen automatisch en dat is ongewenst

Status
Niet open voor verdere reacties.

HUTD

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2012
Berichten
54
Beste,

Het volgende probleem waar ik mee zit is dat excel automatisch cellen leegt die gebruikt worden als lijstje in userforms. Het is moeilijk uit te leggen en als ik het bestand eenmaal opgeslagen en afgesloten heb, daarna weer open dan kan ik de cellen weer wel gewoon invullen. als ik daarna op de cellen klik waar een userform moet verschijnen dan kan ik de cellen van de lijstjes in de userform niet meer invullen. Heel vreemd.

Bijgevoegd een bestand. alle andere bladen heb ik voor het gemak even weggelaten waardoor er in de grijs gekleurde vakjes of een "-" staat of VERW# staat. Maar als op deze cellen geklikt wordt zou de userform normaliter moeten verschijnen, nu niet omdat de getallen niet bekend zijn. Een error verschijn dus. De lijstjes die in de userform weergegeven moeten worden staan in de rijen CA1 tot CS27. Bij het openen van het bestand is rij 1, rij 10 en rij 20 leeg terwijl er eigenlijk gegevens in zouden moeten staan. Nu kun je ze toevallig wel in vullen maar als je eenmaal op een van de grijze vakjes hebt geklikt en de error weggeklikt hebt kun je daarna de rijen 1, 10 en 20 van kolom CA tot CS niet meer invullen. Heel vreemd en ik snap er niets van hoe dat komt.

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is en misschien is dit voor jullie een wel bekend probleem...

In ieder geval succes en alvast bedankt voor jullie medewerking!

Gegroet,

Bekijk bijlage probleem.xlsm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan