• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel lijst waarde koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasonpsv

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2007
Berichten
25
hallo,
ik zit met een probleem ik heb 1 hoofdblad met allemaal gegevens van mensen naam enzo
die kan je filteren en dan veranderd in alle andere bladen ook de volgorde van de personen omdat die afhankelijk zijn van de volgorde van andere tabel.
maar nu heb ik in zoon invul blad waarden bij een persoon staan maar na filteren staat die informatie bij een andere persoon omdat de volgorde is veranderd

mijn vraag
hoe kan ik er voor zorgen dat die gegevens die ik heb ingevuld bij die persoon blijven staan en niet na filteren bij een ander staan want de waardes blijven op zelfde plek staan maar persoon ervoor is anders is het mogelijk om die waardes die je invult te koppelen aan die naam
 
Ik heb helaas geen tijd meer om je te helpen, maar doe er een .xls bestandje bij met wat je bedoeld.
Krijg vast en zeker reactie.
 
hier zit de bijlage bij vul bij team een ander team naam in en filter m dan dan zul je zien dat die waarde die in het blad mini staan ineens bij een ander relatie nummer zitten mijn vraag is dus hoe kan je die waardes bij dat relatie nummer houden??
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    32,2 KB · Weergaven: 163
Code:
en filter m

bij filters blijven de gegevens bij elkaar.

je bedoelt waarschijnlijk sorteren; daar kunnen de gegevens wel verloren gaan.

door alle kolommen te selecteren en dan de sortering toe te passen gaat je dit wel lukken.

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.
 
Er zijn 2 mogelijkheden.

1. Je vult de vaardigheden uit tabblad 'mini' in achter de gegevens in tabblad 'complete lijst'

2. Je maakt geen koppeling meer tussen kolom A in tabblad 'mini' en tabblad 'complete lijst'
 
Code:
en filter m

bij filters blijven de gegevens bij elkaar.

je bedoelt waarschijnlijk sorteren; daar kunnen de gegevens wel verloren gaan.

door alle kolommen te selecteren en dan de sortering toe te passen gaat je dit wel lukken.

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.
ik snap niet precies wat je bedoelt zou je dat kunnen uitleggen of een voorbeeldje erbij doen en als je het filter dan zo in stel blijft dan in de tabel mini ook de waardes die erachter staan bij het goede relatie nummer?
 
Er zijn 2 mogelijkheden.

1. Je vult de vaardigheden uit tabblad 'mini' in achter de gegevens in tabblad 'complete lijst'

2. Je maakt geen koppeling meer tussen kolom A in tabblad 'mini' en tabblad 'complete lijst'

1.dat gaat helaas niet want ik heb 10 bladen waar je van alle leeftijden kan in vullen ik heb de rest eraf geknipt omdat op precies de zelfde manier gaat.
2. hoe bedoel je geen koppeling ?
 
op de laatste 2 tabbladen de verschillende methoden uitgewerkt.

heb je vragen, laat het gewoon even weten.
 

Bijlagen

  • voorbeeld (jasonpsv)(oeldere).xls
    99 KB · Weergaven: 108
dit is nog niet helemaal wat ik bedoel ik bedoel als je in complete lijst filter of sorteer op team naam dan veranderd de volgorde van relatie nummer want het is normaal een lijst van 400 man en dan veranderd in mini de volgorde ook en dan komt er bij een ander relatie nummer die waarde te staan
ik zat net zo te denken en ik dacht is het niet mogelijk om een soort blok heen te zetten daar bedoel ik mee dat relatienummer en de waardes erachter bij elkaar horen want nu zijn het zeg maar 2 verschillende dingen want relatie nummer veranderd bij filter van plek en waarde blijft staan en als je dan een grote rand omheen kan programmeren dat als relatienummer naar ondergaat de waardes erbij blijven omdat die rand eromheen zit
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Code:
ik snap niet precies wat je bedoelt zou je dat kunnen uitleggen of een voorbeeldje erbij doen en als je het filter dan zo in stel blijft dan in de tabel mini ook de waardes die erachter staan bij het goede relatie nummer?

is het je met de uitleg van mijn vorig antwoord wel duidelijk geworden?

want dat geef je niet aan.

Tip:
maak 1 tabel met daarin alle gegevens (en niet op verschillende werkbladen diverse gegevens).

dan kun je vanuit die tabel, alle gegevens opvragen.
 
Code:
ik snap niet precies wat je bedoelt zou je dat kunnen uitleggen of een voorbeeldje erbij doen en als je het filter dan zo in stel blijft dan in de tabel mini ook de waardes die erachter staan bij het goede relatie nummer?

is het je met de uitleg van mijn vorig antwoord wel duidelijk geworden?

want dat geef je niet aan.

Tip:
maak 1 tabel met daarin alle gegevens (en niet op verschillende werkbladen diverse gegevens).

dan kun je vanuit die tabel, alle gegevens opvragen.

ik ga het denk ik zo oplossen ja zoals jij zei anders blijf ik heel lang zoeken en dan zul je zien dat het niet kan zoals ik het wil dan bouw ik mijn lijst ff om dan is die wel goed;)
maar toch bedankt dat je met mij mee dacht
 
2. hoe bedoel je geen koppeling ?

In tabblad 'complete lijst' heb je allerlei gegevens staan
in tabblad 'mini' heb je een verwijzing van in cel A3 staan: =CompleteLijst!A2
met in kolom B weer andere gegevens.

Als je nu tabblad 'complete lijst' sorteert dan blijft de verwijzing in tabblad 'mini' in cel A3 staan =CompleteLijst!A2
Echter er staat nu een andere naam.
De gegevens in kolom B veranderen niet mee en komen dus bij een verkeerde naam te staan.

Verwijder dus de koppeling in kolom A en zet daar vaste gegevens in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan