• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede morgen, Nadat ik goed op weg ben geholpen met de functie VERT.ZOEKEN zit ik toch nog met een vraag.
De tabel kan ik nu helemaal begrijpen, veranderen, nieuw maken enz. Echter, wat niet lukt is dat al ik de artikelen wis in de lijst op het keuzeblad, dat er nog waardes zichtbaar blijven. vooral in de kolommen C,D en E. Eigenlijk zou het mooi zijn dat als ik een artikel (en aantal) wis in het keuzeblad, dat dan die cel weer leeg is en daarmee ook de waarde #N/B verdwijnt. Ik voeg het bestandje bij waarop dit is te zien. Ik wil n.l. die lijst dan uitprinten en dan is het niet fraai dat er nog waarde in staan.

Bijlagen

Code:
=IFERROR(VLOOKUP(B3;artikelen!B$3:E$25;2;0)*[aantal];"")

Met iferror

of in NL: Als.Fout

Jeetje, Dat wordt mooi. Hoe krijg ik nou die regelkleurtjes ook nog weg als ik de cel wis, of gaat dit niet. ben hier al heel blij mee. Samen met de kennis die ik heb opgedaan denk ik dat ik een heel eind op weg ben hoor. Kees bedankt.

Bedoel je dat je de regelkleurtjes ook weg hebt?

Anders ergens in die tabel gaan staan en op het lint verschijnt en tabje met "Tabel" Onder dat tabblad kun je de stijl van de tabel aanpassen.

Kees

Ok, bedankt. Dat had ik idd gevonden. Nu zit ik alleen nog met het bereik van de artikelen met de naam "onderdelen" hoe kan ik dat bereik uitbreiden. Of de namen beheren. Ik heb niet de keuze dit via Tab Formules 'Namen beheren' te doen. Ik heb naar deze optie gezocht in de Mac Excel 2016 versie, maar ik kan dit scherm niet vinden!

Verander in de volgende formule

=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B3;artikelen!B$3:E$25;2;0)*[aantal];"")

de 25 in E$25 in het aantal wat je nodig denkt te hebben.

Doe dat in cel C3, D3 en E3 op het keuzeblad

De andere cellen in de tabel worden automatisch aangepast.

Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan