• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel link naar ander excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

autoweek

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Beste helper,

Ik heb in een som.als formule een link naar een ander excel bestand, en dit werkt ook prima. Alleen op het moment dat ik mijn bestand open vraagt het bestand om bij te werken of niet bij te werken. Vervolgens druk ik op bijwerken. Maar dan krijg ik de foutmelding #WAARDE.

Als ik het bestand open waarnaar ik gelinkt hebt dan verdwijnt de foutmelding en krijg ik mijn gewenste uitkomst.
Hoe kan ik voorkomen dat ik steeds het bestand moet openen waarnaar ik gelinkt hebt?

mvg, Ralf

ik weet niet precies waar het in Office 2007/2010 zit, maar...
in Excel 2003 kan je via het menu [extra]>[opties] onder het tabje [bewerken] de optie "bijwerken automatische koppelingen bevesitigen" aan en uit zetten.
In datzelfde menu onder het table [berekenen] zit een optie "externe verwijzingen bijwerken".

als je de eerste UIT zet, en de tweede AAN, zou het moeten werken...

Laatst bewerkt:
Ik dacht hiermee uit de voeten te kunnen, maar ik kom er niet aan uit. Ik zelf werk in Excel 2010 maar kan nergens iets vinden over externe verwijzingen.

Kijk een bij "Bestand" en daarna "Opties". Dan opent een scherm "Opties voor excel". Daar selecteer je "Geavanceerd" en dan scroll je naar de kop "Bij het berekenen van deze werkmap".

Oke, daar zie ik dan vier vakjes staan waarvan het eerste en het vierde vakje is aangevinkt

Daaronder bij het kopje "Algemeen" staat de optie "bijwerken automatische koppelingen bevesitigen", die je volgens madmuppet uit moet zetten. Verder zelf even expirimenteren. Ik ben helaas geen Excel goeroe.

Dat werkt helaas niet! Hij geeft nog steeds de foutwaarde #WAARDE weer! En op het moment dat ik het externe bestand open verdwijnt de foutwaarden en wordt de juiste waarde weergegeven.

Bij een simpele celverwijzing naar een extern bestand werkt het wel. maar omdat er in een formule wordt verwezen naar een extern bestand krijg ik ineens die foutmelding #WAARDE totdat ik het externe bestand open.

Beste helper

Ik zit met hetzelfde probleem als 'autoweek'. Als ik een formule gebruik om naar een ander document te verwijzen werkt dit alleen als het andere document geopend is. Ook na het nemen van de acties die gast0224 in zijn laatste post aangaf. Bij mij komt er echter niet #WAARDE te staan, maar #VERW. Ik werk in excel 2010. Is dit een bug in excel, of weet iemand hier nog een oplossing voor? Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan