• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel loopt vast bij opslaan, en delete dan het bestand!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jac259

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2015
HELP!
Excel loopt vast bij het wegschrijven van een bestand, en delete dan het hele bestand!!!
Waar/hoe kan ik het bestand terughalen???

Alvast dank!
Jacqueline

Als je in de opties 'autoherstel' hebt aan staan (bij mij ingesteld op 1 minuut), zal een herstel-bestand bij het heropenen van Excel het bestand in het linker vensterdeel staan.

Loopt het opslaan via een macro?

Open je dat bestand toevallig als bijlage van een email?

@edmoor: Ik moest lachen om je posting (gegeven deze discussiedraad).
Overigens is jouw vraag een goede/relevante vraag aan de vragensteller, natuurlijk. :)

Tijs.

herstel opslaan stond op 10 minuten

Ik heb geprobeerd in / op dat aangegeven adres te kijken (AppData\roaming etc.) maar dat pad kon ik zelfs niet vinden.
Bij het opstarten van excel vroeg het systeem wel of hij het bestand moest terugzetten, maar het kwam met een leeg werkblad.

Niet als bijlage van mail

Nee @edmoor, niet als bijlage van de mail. Ik was aan het werk in het bestand, probeerde het op te slaan - excel liep vast - en verwijderde het hele bestand. Met het opnieuw opstarten van excel kwam het systeem met een leeg werkblad..

Is dit een bekend probleem???? Of doe ik iets heeeeeeel verkeerds????

Is het een verkeerde instelling??

Het overkomt mij ook wel eens.
Regelmatig opslaan bij grote aantal veranderingen is wel aangeraden.

Ja, dat overkomt me ook wel eens, maar dit is anders. Nu is er geen enkele (ook niet oudere) versie van het bestand. Dus dan maakt het niet uit hoe vaak ik het tussendoor opsla, het bestand is in zijn geheel door excel verwijderd..

Gebruik je Vba code in het werkboek, zo ja plaats de code eens hier.

Ik gebruik geen vba code, ik weet ook niet wat het is.
Mijn gebruik van het werksheet is heel eenvoudig, gewoon belastingbonnetjes invoeren.. wat optellen en btw berekenen, maar verder niets..

Dit gebeurt met elk bestand?

Wat gebeurd er als je Excel start, dus niet een document openen maar gewoon Excel start, en je zet iets in A1 en klikt dan op Opslaan?

opgelost

Dank voor het meedenken, het is opgelost.
Waarschijnlijk waren het comptabiliteitsproblemen omdat de documenten uit een ouder excel programma kwamen.
Ik heb de bestanden gevonden met als extensie tmp. Die kon ik weliswaar niet via Verkenner openen maar wel via excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan