Excel loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

corvdh

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
128
Ik heb een Excel 2003 bestand waarmee ik makkelijk Adreslabels kan printen met een labelprinter.
Nu had ik voor elk adres een drukknop ingevoegd, dus 1 klik op een knop en er komt een adres te staan in cel A2 en met een klik op een andere knop een contactpersoon in cel A3.
Totdat je meer dan 10 adressen en contactpersonen hebt, dan worden het wel heel veel knoppen.

Nu wil ik het dus anders gaan doen en heb 3 keer een listbox ingevoegd.
Adres selecteren, contactpersoon selecteren en printen.
Alleen loopt Excel nu regelmatig vast en moet ik het bestand weer opnieuw starten.

Ik heb het Excel bestand bijgevoegd zodat jullie eens kunnen kijken wat er nu fout gaat.
Het bestand was veel groter maar ik heb een aantal werkbladen verwijderd.
 

Bijlagen

  • Label test.xls
    95 KB · Weergaven: 44
Gaat het nu nog steeds mis bij dit bestand? Ik zie in jouw code geen dingen die teveel zouden kunnen vragen van Excel noch je computer.
Ik vermoed dat de fout eerder in het originele bestand zit, bijvoorbeeld door gebruik van lege cellen. Check dit met Ctrl+end, en kijk of je in een cel komt in de laatste rij of kolom van Excel oid
 
De 2 macro's gebruik ik niet meer, ik heb alle code nu onder de listbox gezet.
1 listbox voor contactpersonen en een ander voor adressen.
Nu loopt Excel in ieder geval niet meer vast.

Alleen als ik een adres selecteer via de listbox gaat mijn beeld wat flikkeren voor dat hij het adres in cel A2 zet.
Nu is mijn computer niet de nieuwste en de snelste meer dus zal dit daar wel door komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan