• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel lotto vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lex1972

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
Ik wil met het lotto bestand , alle goede cijfers optellen.
Wij spelen de lotto zo : wie het eerst 10 cijfers goed heeft wint hem.
Dus er zijn meerdere trekkingen nodig om hem te kunnen winnen ,
dus komt het voor dat er dubbele getallen vallen met de trekkingen.
Ze moeten dus worden opgeteld zonder duplicaten.
Zodat ik ze kan sorteren.

Mvg Lex

Bijlagen

Hallo Lex1972,

Waarom heb je er een xla bestand van gemaakt? (invoegtoepassing)

Oww, sorrie het ging eerst niet met uploaden maar je kan de extentie gewoon veranderen naar XLS

Hallo Lex1972

Ik heb het veranderd in xls en het werkte.
Nu probeer ik mijn programma te uploden en deze doet alles wat jij wil.

Suc6

Bijlagen

Bedankt voor je reactie , ik kan alleen in jouw lottobestand niet de juiste formule vinden voor mijn probleem.
Ik wil dus het aantal groene vlakken tellen bij de deelnemers.
Deze vlakken hebben de waarde (WAAR).
Is het mogelijk om naar een waarde in een cel te zoeken die WAAR is ?

Hallo Lex1972,

Als je aan de rechterkant de getrokken cijfers invult, dan haald hij de cijfer weg bij de deelnemers. In het vak er naast kun je zien hoeveel cijfers een deel nemer nog heeft te gaan, voor dat hij de 10 cijfers goed heeft. je kunt dan op sorteren klikken dan zet hij die gene die er het dichts bij zit (10 goed) boven aan.
Je moet er maar even mee spelen, dan zie je wat er gebeurd en zolang je niets opslaat gebeurd er niets met het programma. Hij geeft zelfs aan hoeveel er in de pot zit.

Suc6

Oke hartstikke bedankt , ik heb het 1 en ander aangepast naar me eigen behoeftes.

Mooi programma ,

Bedankt

Graag gedaan en veel plezier er mee.

Mvg. Hoornvan

Je moet de vraag nog opgelost zetten als je er tevreden mee bent.

Groetjes Hoornvan

exel lotto

ik vind het een geweldig programma wil hem uitbreiden naar 120 deelnemers,maar zoveel snap ik nog niet van exel,maar hetziet er wel gelikt uit mijn complimenten.

groetjes Jaquar,

Hallo jaquar,

Je kan het aanpassen naar eigen behoefte.
Er zijn bepaalde dingen die je niet moet veranderen maar dat staat aangegeven.

Veel plezier er mee.

Mvg. Hoornvan

Hoornvan zei:
Hallo jaquar,

Je kan het aanpassen naar eigen behoefte.
Er zijn bepaalde dingen die je niet moet veranderen maar dat staat aangegeven.

Veel plezier er mee.

Mvg. Hoornvan

Dank voor uw antwoord,

ik heb er nog eens mee gestoeid,het aangeven hoeveel nummers je nog nodig hebt geeft hij perfect weer.en na sorteren zouden de nummers omhoog getransporteerd moeten worden maar dit wil niet lukken.

Groetjes Jaquar.

Hallo jaquar,

Je moet natuurlijk wel de macro in schakelen als hij bij het opstarten er naar vraagt.
Misschien moet je de invoegtoepassing Analysis Toolpak en Analysis Toolpak-VBA wel inschakelen.
Deze staan bij mij ook aan; Extra - Invoegtoepassingen en dan deze twee aan vinken.
Ik heb het net geprobeerd en als ik op de knop sorteren klikt dan zet hij die nog de minste aantal cijfers nodig heeft boven aan.

Mvg. Hoornvan

Hoornvan zei:
Hallo jaquar,

Je moet natuurlijk wel de macro in schakelen als hij bij het opstarten er naar vraagt.
Misschien moet je de invoegtoepassing Analysis Toolpak en Analysis Toolpak-VBA wel inschakelen.
Deze staan bij mij ook aan; Extra - Invoegtoepassingen en dan deze twee aan vinken.
Ik heb het net geprobeerd en als ik op de knop sorteren klikt dan zet hij die nog de minste aantal cijfers nodig heeft boven aan.

Mvg. Hoornvan

Alles werkt naar alle tevredenheid bedankt voor uw uitleg en moeite, "Grandioos "

Groetje van Jaquar.

6 cyfers tussen 1-42

:o hallo ,ik genereer met aselect(),maar hoe krijg ik ze oplopend ongelijk naast elkaar?
BIJ VOORBAAT DANK

Hoi,

ter aanvulling op bovenstaande vragen

Ook ik heb via de hulp van de mensen op dit forum een lotto gemaakt, wellicht dat een van jullie er misschien nog iets aan heeft.

Bijlagen

werkt niet

mtb zei:
Hoi,

ter aanvulling op bovenstaande vragen

Ook ik heb via de hulp van de mensen op dit forum een lotto gemaakt, wellicht dat een van jullie er misschien nog iets aan heeft.

je programma ziet er mooi uit \ maar het werkt helaas niet bij mij
gevallen getallen in de rode vakjes in vullen en dan op knop 'gegevens wegschrijven' drukken

dat invullen lukt wel maar er gebeurt maar de helft wat er zou moeten gebeuren als op de op knop gegevens wegschrijven druk de nummers worden wel weg gestreept van de lijst met deelnemers maar niet bijgeschreven op de lijst gevallen nummers en ook niet in het overzicht
terijl ik ik de marco's ingeschakeld heb:confused:

Laatst bewerkt:
Bassie,

klopt de werking zoals jij die beschrijft zo werkt die ook,
je moet dus zelf (handmatig) nog 1x de getallen invullen op tabblad 'overzicht getallen' en bij de juiste datum onder de rode vakjes op het tabblad 'gevallen getallen'

code

weet je ook welke code je moet gebruiken om dit wel automatische te laten verlopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan