• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel lotto vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
mtb zei:
Hoi,

ter aanvulling op bovenstaande vragen

Ook ik heb via de hulp van de mensen op dit forum een lotto gemaakt, wellicht dat een van jullie er misschien nog iets aan heeft.

kan iemand mij vertellen hoe ik de button "gegevens verwerken" met bijbehorende rode vakken op de eerste pagina krijg

en hoe ik een button kan maken waarmee ik alle cijfers en kleuren weer reset want als ik het doe met clear of delete verwijderd hij alles ook de opmaakt

alvast bedankt

Hoornvan zei:
Hallo jaquar,

Je moet natuurlijk wel de macro in schakelen als hij bij het opstarten er naar vraagt.
Misschien moet je de invoegtoepassing Analysis Toolpak en Analysis Toolpak-VBA wel inschakelen.
Deze staan bij mij ook aan; Extra - Invoegtoepassingen en dan deze twee aan vinken.
Ik heb het net geprobeerd en als ik op de knop sorteren klikt dan zet hij die nog de minste aantal cijfers nodig heeft boven aan.

Mvg. Hoornvan

hallo, ik heb een nieuw probleem,in het vak (getallen deelnemer) staat nr 34 en bij het vak (nog te gaan)staat nr 33 dus nummer 34 wordt niet meer gecontroleerd dus ik hoop dat u mij wederom kunt helpen in ieder geval alvast bedankt.

Kant en klare 10 getallen lotto.

Ik beheer al jaren in mijn stamkroeg een 10 getallen lotto met behulp van een zelfgemaakte excelsheet en dat werkte perfect.
Echter als ik op vakantie was moest iemand anders dat doen en dan waren er vaak problemen.
Ik gebruikte namelijk de funktie "vervangen" (Ctrl+H) waarbij dan ook een vinkje bij "identieke celinhoud"moest worden gezet.
En daarbij ging het vaak fout.

Via hulp in dit forum heb ik mijn sheet nu aangepast zodat deze door iedereen te gebruiken is die maar een klein beetje verstand van Excel heeft.

Voor de geïnteresseerden onder U, zie de bijlage.

Bijlagen

een vraagje als ik bovenstaande zwarte letters wil veranderen geeft het steeds aan beveiligde cellen kunnen niet worden gewijzigd maar wil graag naam en datum veranderen kun je mij helpen?

bvb dank gr willeke

@willeked Deze topic is dusdanig gedateert dat deze met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan