• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel macro printen naar pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een excelsheet waarin ik een macro heb gemaakt die gegevens van een formulier vult en print. Het komt er eigenlijk op neer dat vele honderden pagina's worden gevuld en geprint. Dat gaat allemaal goed.

Ik zou nu willen dat al de te printen pagina's in één pdf-bestand worden opgenomen. Voor de aanmaak van pdf's gebruik ik het programma PDF995. Als ik de pdf-driver als standaardprinter instel worden keurig pdf's gemaakt maar allemaal in losse bestandjes. Ik weet dat via PDF995 deze losse bestandjes allemaal weer te koppelen zijn zodat er een aaneengesloten pdf-bestand met daarin honderden pagina's kan ontstaan. Maar dat is toch weer extra werk.

Is het mogelijk door een ietwat andere VBA-instructie voor elkaar te krijgen dat bij het printcommando direct een aaneengesloten bestand ontstaat?

Ik gebruik nu de volgende instructie:
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1

Probeer eens:
Code:
Application.ActivePrinter = "PDF995 op Ne00:"
    ActiveWorkbook.PrintOut Copies:=1, ActivePrinter:="PDF995 op Ne00:", _
        Collate:=True

Dank voor het meedenken.

Wat goed gaat is dat nu rechtstreeks de juiste printer wordt gekozen; ik hoef dus niet meer de standaardprinter te veranderen.

Wat niet goed gaat is dat er nog steeds voor elke printopdracht een apart pdf-bestand wordt aangemaakt.

Heeft iemand hiervoor reeds een oplossing gevonden?

Ik worstel namelijk met hetzelfde probleem.

Alvast dank

Don Diego

@DONDIEGO2222 Graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers en de oorspronkelijke vragensteller.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan