• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel - Macro - Regel arceren als er een waarde in een cel van 1 kolom staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

danitones

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2005
Berichten
9
Goedemorgen allemaal,

ik heb al gezocht op internet en dit forum, maar kon helaas niets bruikbaars vinden.

ik zou graag in een excel bestand met veel data, alleen de regels (of alleen cellen) willen laten arceren (geel bijvoorbeeld) waarbij een waarde is ingevuld in cellen E20:E50, E55:E60, E67-E80 etc.

Op zich geen moeilijke formule, mits je hier bekend mee bent :)

kunnen jullie mij een beetje op weg helpen?

Alvast bedankt! :thumb:
 
Waarom doe je dan geen moeite om dat uit te zoeken?

Bedankt voor je behulpzame reactie, maar als iedereen die een vraag heeft dit zelf maar moet gaan uitzoeken, kan dit forum ook wel ophouden met bestaan?
of zie ik dit verkeerd Cobbe?

ik heb geen VisualBasic kennis.
 
Laatst bewerkt:
zelf maar moet gaan uitzoeken

Dat staat niet in mijn reactie.
Mijn opmerking is bedoeld om aan te geven dat als die formules en/of macro's allemaal zo makkelijk zijn, heeft het forum geen of een minieme functie.
 
Dat staat niet in mijn reactie.
Mijn opmerking is bedoeld om aan te geven dat als die formules en/of macro's allemaal zo makkelijk zijn, heeft het forum geen of een minieme functie.

ja, maar dat is dus niet voor iedereen zo.
 
Je had je energie ook kunnen aanwenden om een bestandje te posten waarin aangegeven is wat er wanneer moet gebeuren.
 
in de bijlage


Dus elke keer wordt er een nieuwe lijst geleverd, en in plaats van handmatig al die regels geel maken, wil ik weten of dit dmv een macro kan.

Bedankt!
 

Bijlagen

  • Helpmij-dankuwel.xlsx
    8 KB · Weergaven: 56
Test dan deze eens, wel de bereiken event. aanpassen:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Dim cl As Range
Cells.Interior.ColorIndex = xlNone
 For Each cl In Range("E1:E100")
  If IsNumeric(cl) And Not IsEmpty(cl) = True Then cl.Interior.ColorIndex = 6
 Next
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan