• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[Excel] Meerde artikelen ingeven ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter grema
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo ,

ben terug .. even het bestandje opgezocht dat ooit gemaaakt werd voor andere toepassing
en updating van prijzen onder excell . Dwz de prijzen kwamen onder excell binnen en moesten naar een bepaald bestand weggeschreven worden waarbij alleen de nieuwe prijs van het artiekel mocht worden aangepast.

Kan dit gebruikt worden om de aanpassingen bijna automatisch te laten verlopen?

denk wel dat er een aantal aanpassingen moeten gebeuren op de plaatsen van waar de bestanden staan op de harde schijf en naar waar ze moeten .

Kan iemand dit even checken ???

Is dit haalbaar ?? Ik weet eigenlijk niet wat en waar aan te passen daar dit bestand .

ter info :
Bestandje draait onder VISUAL BASIC IN EXCELL ;


kan bestandje niet meesturen : 110 KB

WAT NU ,,,,,??
 
Mailen, of op externe server zetten.
Of verenigingslid worden en op je eigen helpmij-plekje zetten

Edit: Zonder probleem heb ik het tabblad "Lijsten" verplaatst naar eenander document / map.
Alles functioneerd nog steeds.
Het is nu erg eenvoudig om in dat ene document een prijs aan te passen.
Maar...... bij openen van een oude offerte, wordt dit meteen aangepast.
En klopt je offerte dus niet meer met wat er al op papier bij de klant staat.
In dit geval is het dus handiger, om de prijslijst opgeslagen bij elke offerte te bewaren.
Als je dan de prijzen wijzigt, in je kale lege offerte, is die geldig voor elke nieuwe offerte, en veranderd er aan de reeds gemaakt offerte's niets.
Daarom had ik hiervoor gekozen.

Dit weekend zal ik je klanten bestand koppelen aan de offerte.
Daarna stuur ik een pakketje naar je toe.
 
Laatst bewerkt:
kan ik je het bestandje ( afkomstig van een volledig pakket dat ik gebruik voor werkbons)
per mail naar je sturen ???

groet

grema.
 
antwoord - bestand

bestand verzonden.

Bekijk het even en vraag gerust indien je er niet uit geraakt ( oei ..dom van me ; zo 'n
specialist ziet en kan alles )

mvg.

grema
 
aan Paul-RT

je ging ( als je tijd had ) nog een klanten bestandje koppelen .

Indien ja laat me dit even weten --- --- --- je mag nog nog even verder helpen in de zin dat in reeds trachte een nieuw werkblad toe te voegen aan het bestandje , maar dit lukte me niet.

Indien neen , mag de vraag voorlopig worden afgesloten om het systeem niet verder te
belasten , of moeten we het vervolg op een andere topic plaatsen

mvg

grema
 
Ik heb gereageerd per email, omdat je bijlage niet functioneerd.
Het vervolg over dit onderwerp mag je in dit topic blijven plaasten.
Server belasting? Lol, wordt verenigingslid, en we zeuren nergens over :D :thumb:
 
Laatst bewerkt:
.

opnieuw verzonden per mail

hopelijk ditmaal ok:thumb: :confused:

laat iets weten

grema
 
Je moeilijkheid van je bon document is als volgt:
Je rijne hebben nummers. Correct.
Je kolommen hebben ook nummers, en niet letters zoals het hoort.
Dit maakt formules onoverzichtelijk.
AL je gegevens staan op meerdere tabbladen.
Dit is voor een vertikaal zoeken opdracht niet te doen.
Al deze gegevens moeten onder elkaar staan. Dus artikel omschrijvingen onder elkaar, als het kan zonder de gele balken met info.
Je zult dan je "prijs update" systeem aan moeten passen.

Enne, 4 orderregels per bon? Is dat voldoende?
 
het is een bestandje met meerdere blz. Het werkt om werkbons te maken -- update draaien ook -- dacht dat je er misschien iets aan had om prijzen gemakkelijk up te graden in uw bestandje?? voor mij is VBA NOG TE COMPLEX ...

Enne, 4 orderregels per bon? Is dat voldoende? WAT BEDOEL JE ERMEE ,, ??
het bestand van werkbons is OK ... Zocht alleen even verder in het offerte bestandje om
de aanpassing te maken met de klant ( zaols je beschreef om nog te aan te passen )

Misschien moeten we de automatische update even vergeten en voorlopig verder gaan met de offerte bons.

groet

g.
 
:D :D :D

ik ben eruit denk ik ;

@paul-RT kan je deze bestandjes even bekijken en kijken of het eenvoudiger kan.

klant bladz met gegevens
architekt blad met zijn gegevens
aannemer blad met zijn gegevens
voorblad voor offerte
basis blad ; waarbij op snelle manier alle gegevens van klant ( zoals aannemer ; architekt ) kan worden teruggevonden .

Dit alles gekoppeld aan uw bestand.

graag comment

groet

grema
 
Laatst bewerkt:
:thumb:

tof dat je er aan werkt , maar heb dankzij het forum ook niet stilgezeten , ik kan als je wil de versie die ik maakte tot op heden (uitgebreid naar uitgevoerde werken ) doormailen
want zoals je weet is het bestand nu veel te groot op in bijlage bij te plaatsen .

groet

grema
 
Dus eigenlijk is hetgeen ik nu aan het doen was voor jan joker?
 
neen,

hellemaal niet !!! Je maakte een prachtig ontwerp . waarvoor dank.


'k ben toevallig op het forum verzeild geraakt en erdoor geinfecteerd geraakt.

ben gewoon op basis van hetgeen ik tegenkwam zelf aan het knutselen gegaan ; maar vind mijn resultaat nog niet dat . (hetgeen ik maakte op basis van uw bestand ..hetgeen ik zelf niet kon maken ) heb ik even met de weinige kennis proberen aan te passen .

Daarom was mijn vraag ; "bekijk het even en geef even uw mening " . Ik ben er zelf zeker van dat uw ontwerp beter zal zijn.


Je moet weten dat je te maken hebt met een l"eek in EXCELL" die excell alleen gebruikte als rekenblad ( optellen-aftrekken enz .. nooit geen formules ingestoken ) en niets meer.

Als " PRO " heb je me reeds prachtig geholpen. ( ik wou enkel niet dat je de indruk kreeg dat je " alles " moest doen. En trachte om via deze weg een idee te creeren naar hetgeen ik op zoek was .... medewerking

groet

grema
 
Ik heb je klanten bestanden uit-elkaar gehaald.
Dit maakt wijzigingen maken wat overzichtelijker.
Zie hier het resultaat.

En ja, laat je document maar komen.

P.s., ik ben zeker geen pro, ik weet slechts 20% van excel.
 
Laatst bewerkt:
effectief,

indien de bladen uit elkaar staan is het duidelijker .

per e-mail mijn laatse versie voor het uit elkaar halen van de bestanden - klant-archi...

de bedoeling is : 1. klant gegevens invullen in klant blad
2. architekt lijst aanvullen en gebruiken in klant blad
3. automatisch kréeren van voorblad
dan link naar uw offerte bestand ( dat ik enigziens aanpaste met hoofding en uit gevoerde werken)
4. uitgevoerde werken omdat er steeds aanpassingen komen in bouw.

Echter NU staat alles onder 2 files nml A. VERT. ZOEKEN ( naar klant en al zijn gegevens )
B OFFERTE BESTAND

misschien moet dit op 1 file indien dit kan en dit in combinatie met de opgekuiste versie van klanten en arch.. aannemer ...

groet

grema


bestand per e-mail
 
Je hebt iets te veel cellen te zwaar beveiligd.
Als je nu in blad / B2 de naam wijzigd, krijg je een foutmelding, dat de beveiligde cel niet overschreven kan worden.

Dus cel-eigenschappen van B2, beveiliging, vinkje weghalen, en dan blad weer beveiligen.

Commentaar:
* Noem een document niet "Vertikaal zoeken".
Dat is heel verwarrend in formules, en niet meer overzichtelijk.
* In een document staan nu teveel tabs met verschillende info door elkaar.
* Een offerte document die wordt uitgeprint hoort absoluut NIET in een document met klantgegevens en adressenbestand.
Stel: je hebt 65 openstaande offerte's en de aannemer gaat verhuizen, + de architekt komt te overlijden en daar komt een ander voor.
Dan kun je dus AL je offerte's anpassen.
Klant architekt en aannemer gegevens allen in hun eigen file bewaren.
Ook klanten history (uitgevoerde werken).
Dit maakt je systeem veel overzichtelijker.

* Je begint nu met een nieuw systeem administratie.
Maak deze 100% netjes en 200% h*fter-proof" !
Netjes: Woorden beginnen met een hoofdletter, ook de tabbladen.
Cellen afbakenen met randen.
Cellen netjes maken qua uitlijning, vette letters, en kleuren.
h*fter-proof": zorg dat alle cellen waar je niet mag komen geblokkeerd zijn.
Simpel: hele document selecteren, en ALLE cellen beveiligen.
Nu alleen de cellen die gewijzigd mogen worden de-blokkeren.
Cellen waar je cursor niet mag komen zijn nu onbereikbaar.
Daarna je document EN je werkblad beveiligen met een password, die alleen de maker weet. (bewaar het password en 1 onbeveiligd document in het archief of kluis ;))
Maak 1 orrigineel met 0 (nul) gegevens erin. Niet 1 naam (namen die je kunt selecteren: 1e naam is een blanko regel!)
Sla NA het beveiligen je werk op, en maak deze op harddisk "read-only".

Als ik nu je wachtwoord niet weet (het doc. wat ik nu voor me heb) dan kan ik nog 90% vernaggelen. Dat moet 0.00000001% worden, hooguit ! Liefst niets.

* Eventueel informatie pop-ups maken bij bepaalde cellen. "Kies naam" "Datum verkeerd".
Of voorwaardelijke opmaak aan cellen gevenn, die met rode tekst komen als je iets vergeet.
Je voerd een artikel in, met prijs en al, en vergeet het aantal.
Dan de hele regel rode achtergrond geven, of alleen de prijs.
Dan valt op, dat er een fout in je offerte zit.

* Is je document nog "Print-baar"? Komen er echt maar 2 documenten uit de printer, of 2 en 1 blanko?


Succes :) :p
 
Laatst bewerkt:
:thumb:

ok bekijk nu verder de indeling naar latere opvolging van offerten samen met al de " tips"'
die ik mocht ontvangen.

Zal echter niet meer voor vandaag zijn .

alvast bedankt

binnenkort hoor je me nog .

prettig eindjaar en vooral een goed 2007

grema
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan