• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel met macro's omzetten naar word of pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

ICTVJM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
Berichten
2
Hallo allemaal,

Ik heb een excel bestand met cijfers die komen uit andere bestanden. Het gaat om een digitaal rapport op een school. Dus leerkrachten voeren hun cijfers in, in verschillende sheets en dit komt uiteindelijk in een verzamelsheet te staan. Deze verzamelsheet is gekoppeld aan de rapporten per leerling. DIt loopt allemaal goed.

Maar nu willen we ook dat we ipv alleen het uitprinten van de rapporten, ook een tussentijdse follow up kunnen geven door een rappport te verzenden aan bv de ouder.
Maar alles is gekoppeld aan elkaar. Dus het cijfer geschiedenis komt uit de verzamelsheet, die weer komt van bestand 01 ofzo. en het cijfer aardrijkskunde van bestand 02.
Hoe kan ik het omzetten per kind zodat iedere ouder toch een rapport van zijn/haar kind kan krijg op een digitale manier?
 
We willen graag helpen je doel te bereiken maar hiervoor hebben we iets meer input nodig dan gegeven.


Ik zou het als volgt aanpakken:
maak in een test blad je lay out zoals je deze wil doorsturen
ga deze vullen met de hand
Is dit gelukt gaan we hem automatisch vullen mbv formules / vba.
Ondertussen heb je nagedacht waar en hoe je deze gegevens wilt opslaan.
- sheets in dit zelfde totaal blad;
- sheets in een ander blad;
- per kind een blad.

Op het einde komen al deze items samen en klaar is kees :).

Post eens een vb file (met fictieve data natuurlijk)

ps.

Om op je post header terug te keren:
je kan excel omzetten naar word en ook het printen naar pdf is automatisch mogelijk. Moet er wel een pdf printer geinstalleerd zijn (bv: cutepdf - freeware)
 
Laatst bewerkt:
jaaa... het kan zo simpel zijn, met ddie cutepdf is het me gelukt!! BEdankt....:love:
 
Graag gedaan.

Was in de veronderstelling dat je nog je gehele blad moest aanmaken voor het printen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan