Hoi allemaal,
Ik ben bezig met een Excel-model om tijd, FTE en kosten toe te wijzen voor medewerkers over markten en verschillende subcategorieën per markt (Direct/Groupage × Domestic/International,....).
Vereisten:
Probleem:
Vraag:
Heeft iemand een praktische, schaalbare Excel-inrichting of tips (opmaak, structuur, formulieren) om dit beheersbaar te houden, terwijl medewerkers hun percentages kunnen blijven invullen?
Alvast bedankt!
Ik ben bezig met een Excel-model om tijd, FTE en kosten toe te wijzen voor medewerkers over markten en verschillende subcategorieën per markt (Direct/Groupage × Domestic/International,....).
Vereisten:
- Medewerkers voeren handmatig percentages in per subcategorie per markt.
- Elke subcategorie heeft een vaste kostenplaats.
- De percentages worden gebruikt om kosten en FTE te berekenen.
- Het model moet beheersbaar en overzichtelijk blijven, ondanks het grote aantal markten en medewerkers.
Probleem:
- Een horizontale opzet zoals in mijn huidige bestand wordt onwerkbaar met honderden markten; bijvoorbeeld kolommen J–O horen bij slechts één markt.
- Een verticale lijst (één rij per medewerker per markt/subcategorie) is overzichtelijker, maar met duizenden rijen wordt dit ook lastig te hanteren.
Vraag:
Heeft iemand een praktische, schaalbare Excel-inrichting of tips (opmaak, structuur, formulieren) om dit beheersbaar te houden, terwijl medewerkers hun percentages kunnen blijven invullen?
Alvast bedankt!