• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel moeilijke vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielaliasv

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Dames, Heren,

Ik zit met een probleem en hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Wat ik wil is het volgende;

Indien een waarde tussen de -0.15 en + 0.15 kleur rood indien waarde tussen -0.10 en 0.10 kleur groen indien waarde tussen -0.0.5 en + 0.05 kleur geel.

Verder

Indien waarde tussen -0.1 en + 0.1 show cel ( bijvoorbeeld C2 ) ik hoop dat iemand mij kan helpen zit behoorlijk omhoog.

Veel dank

Michiel,
Wat bedoel je met "Sho cel" ?
Moet de cursor naar die cel(len) ?? of .... heb geen idee.

Ik doel op op de formule:

dat ALS waarde tussen -0.15 en 0.15 geef dan waarde weer van bijvoorbeeld cel c3.

dus als c3 som 5+5 is

moet de uitkomst van de formule 10 zijn

Thanks

Voor wat de celkleur zie bijgaand bestandje.
Met show cell kan ik nog steeds niet begrijpen wat je bedoeld. Sorry

Bijlagen

Laat ik mij verder verduidelijken:
Wat ik dus wil is de uitgeschreven formule in Excel

Neem bijvoorbeeld ( hypotetsich) uitkomst van cellen A1- A2 als dat binnen -0.15 of + 0.15 geef uikomst weer in rood etc

IF uitkomst A1-A1 groter dan -0.15 of kleiner dan + 0.15 geef uitkomst weer in rood If uitkomst groter dan -0.10 of kleiner dan + 0.10 geef weer in groen. Ik wil hiervan de formule in Excel

Verder
Indien uitkomst van Bijvoorbeeld B1-B2
een waarde heeft van tussen -0.1 en + 0.1 show cel ( bijvoorbeeld C2 )

Stel in c2 staat '' schoen"

dan als b1-b2 tussen -0.1 en + 0.1 zit dan krijg is als uikomst SCHOEN

Veel dank en succes

Michiel,
Plaats eens je bstand zonder gevoelige informatie uiteraard.

Zie bijgevoegd bestand Let op de input cellen b en e is dynamisch

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kijk nu komen wij ergens, Hier ben ik al hartstikke blij mee maar hoe doe je dat met die kleuren? ik bedoel het verandert prachtig maar hoe doe je dat?

Nogmaals heel veel dankehhm Roncancio Jij trouwens ook Anton voor de inzet.

Laatst bewerkt:
Kijk nu komen wij ergens, Hier ben ik al hartstikke blij mee maar hoe doe je dat met die kleuren? ik bedoel het verandert prachtig maar hoe doe je dat?

Nogmaals heel veel dankehhm Roncancio Jij trouwens ook Anton voor de inzet.

Gewoon bij Opmaak - Voorwaardelijke opmaak.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Thanks maar hoe kom ik bij voorwaardelijke opmaak. Ben niet zo goed thuis binnen Excel

Dan denk ik dat nu het moment gekomen is om je vraag als opgelost te markeren. :thumb:
Succes, Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan