• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel naar excel importeren rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijn12

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2012
Beste,

Iemand idee hoe ik een volledig rij van 1 excel bestand via vba in een ander excel bestand kopieren? Ik zou graag hebben dat door op een knop te klikken het volgende gebeurt.

1. Een bepaalde rij kopieert.
2. een ander excel bestand opent, en daar de rij in plakt. (maar ik zou willen dat de rij gekopieerd wordt onder een lijst van gegevens als laatste in de rij) en eventueel het bestand terug sluit?

met dank,

Je geeft wel heel weinig informatie om iets mee te kunnen.
Probeer dit maar eens aan te passen naar je eigen situatie

Code:
Sub overzetten()
Workbooks.Open Filename:="c:\00000_helpmij\test.xlsx"
   With Workbooks("test.xlsx").Sheets("blad1")
    Lrow = .Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1
        .Range("a" & Lrow).Resize(1, 6).Value = ThisWorkbook.ActiveSheet.Range("A1:A6").Value
     End With
Workbooks("test.xlsx").Close savechanges:=True
End Sub

Niels

Beste,

zie mijn voorbeeld bestand. ik zou graag hebben dat, wat nu nog comandbutton1 heet later een knop is die volgende actie uitvoerd.

1. Rij 58 kopieren op blad1 (mocht het lukken om de knop op blad1 te hebben en op blad 3 een rij te kopieren zou dat idealer zijn.)
2. en deze rij wil ik importeren in een ander bestand op het blad "OFFERTES" op de eerste vrije rij die er is.

Bijlagen

Wat lukt er niet met het aanpassen van de macro die ik je gegeven heb?
Probeer het eerst zelf en geef aan wat er niet lukt.
Ik ga niet zomaar een bestandje voor iemand maken, zeker niet als die totaal geen idee heeft wat de macro doet.

Niels

Beste,
het was een fout van mij. de code werkt perfect.

vriendelijk bedankt.

beste,

het enige dat ik nu nog mis is dat de opmaak ook mee gekopieerd word. (cel-eigenschappen zoals datum, tekst....)

Code:
 ThisWorkbook.ActiveSheet.Range("A1:A6").Copy .Range("a" & Lrow).Resize(1, 6)

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan