Er zal ongetwijfeld een simpele oplossing zijn voor mijn vraag maar ik kan het even niet meer vinden, de kwestie is deze: ik kan een excel bestand exporteren uit een programma op het werk met hierin een tig aantal kolommen aan informatie waarvan ik er eigenlijk maar vier nodig heb.
Wat ik dus eigenlijk wil is een standaard werkblad wat we iedere keer opnieuw kunnen gebruiken wat zijn informatie uit die export haalt.
Ik ben al bezig geweest met heel simpel =in de cel te typen en dan de juiste cel in het bron bestand aan te wijzen maar ik heb het idee dat het handige maart vooral ook netter kan een zodoende dat al mijn collega's (ook dit niet zo handig met excel zijn) er mee kunnen werken.
Het uiteindelijke werkblad moet kolommen krijgen met naam / ruimte / initialen en deze laatste moet dan eigenlijk nog met een formule of Macro opgemaakt worden uit de eerste kolom.
Ik hoop dat mijn vraag zo duidelijk is een anders wil ik graag het een en ander toelichten.
Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor de geboden hulp, Leon.
Wat ik dus eigenlijk wil is een standaard werkblad wat we iedere keer opnieuw kunnen gebruiken wat zijn informatie uit die export haalt.
Ik ben al bezig geweest met heel simpel =in de cel te typen en dan de juiste cel in het bron bestand aan te wijzen maar ik heb het idee dat het handige maart vooral ook netter kan een zodoende dat al mijn collega's (ook dit niet zo handig met excel zijn) er mee kunnen werken.
Het uiteindelijke werkblad moet kolommen krijgen met naam / ruimte / initialen en deze laatste moet dan eigenlijk nog met een formule of Macro opgemaakt worden uit de eerste kolom.
Ik hoop dat mijn vraag zo duidelijk is een anders wil ik graag het een en ander toelichten.
Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor de geboden hulp, Leon.