• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel naar Kladblok, zonder open plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxMarnixx

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Hallo,

iedere keer wanneer ik van Excel iets naar kladblok kopieer, laat hij een stuk open waar normaal de celscheiding is. Dit kan ik niet echt goed gebruiken, en omdat het zeker 1000 open plaatsen zijn, duurt 't veel te lang om ze 1 voor 1 eruit te halen.

Heeft iemand iets waarmee ik dit automatisch naar kladblok (Of microsoft word) kan kopieëren?

Ik heb Windows Office 2007, als dat iets uit maakt.

Alvast bedankt,

Marnix.

Oh, nog een klein vraagje:

Als ik in een cel "0100" type, maakt hij daar zelf 100 van, terwijl die 0 daar moet blijven. Is daar ook een oplossing voor?

Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt, 't enige is dat ik geen flauw idee heb hoe dat werkt. :confused:
Zou je er misschen een korte uitleg bij kunnen geven?

En heb je zelf wel wat geprobeerd? :( Op 7 minuten?

Als je verder leest op die pagina, zie je:

Because the ExportToTextFile procedure accepts input parameters, you must call it from other VBA code, such as the following:

Sub DoTheExport()
ExportToTextFile FName:="C:\Test.txt", Sep:=";", _
SelectionOnly:=False, AppendData:=True
End Sub

Dat moet je uitvoeren, aangepast aan jouw situatie. En de code van de Sub ExportToTextFile moet ook in de VBA-code staan.

Of Google eens op "excel vba code uitvoeren".

Wigi

Ooh heel erg bedankt, ik snap 't nu. :]

Heb je toevallig ook een idee hoe ik 0'en aan het begin van een cel kan behouden? Ze gaan steeds weg, maar die moeten daar blijven staan...

Ooh heel erg bedankt, ik snap 't nu. :]

Heb je toevallig ook een idee hoe ik 0'en aan het begin van een cel kan behouden? Ze gaan steeds weg, maar die moeten daar blijven staan...

Gebruik de Text eigenschap van een cel, niet de Value eigenschap.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan