Excel naar template Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

JayGerlofsma

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2013
Hi alle,

Hopelijk kunnen jullie mij met dit probleempje helpen, ik ben namelijk een leek in alles wat met Office te maken heeft.

De situatie:

Wij willen brieven gaan verzenden naar bestaande klanten, ongeveer 5 a 6000. Deze contacten staan alle in 1 groot excel bestand met als volgorde:

naam. voorletters. voorvoegsel. geb.datum. straat. huisnr. huisnr toevoeging. straat + huisnr + tv. postkode plaats.

Nu noem ik maar wat op, maar dit zou er ongeveer in Word moeten komen. Na wat Google ben ik er achter gekomen dat ik zeer waarschijnlijk een ''template'' moet aanmaken, met de standaart tekst en dan ''grijze'' blokjes moet aanmaken met codes? Dit snap ik dus totaal niet...

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Ik zie net dat ik naar Extra > Brieven en verzendlijsten > Afdruk samenvoegen

Maar ik zie helemaal geen Extra staan in Word......:(

De opdracht is voor Word 2003 en ouder. In de nieuwe versie moet je in het lint bij Verzendlijsten (geloof ik) zijn. Verder werkt het redelijk vergelijkbaar.

Om het verhaal af te maken: In het lint <Verzendlijsten> (was dus correct) kies je de knop >Afdruk samenvoegen starten>, en dan onderin de <wizard Afdruk samenvoegen> starten.

Da's geen probleemomschrijving waar ik gelijk een oplossing voor heb :)

Om het verhaal af te maken: In het lint <Verzendlijsten> (was dus correct) kies je de knop >Afdruk samenvoegen starten>, en dan onderin de <wizard Afdruk samenvoegen> starten.

Top! Ik ben er nu helemaal uit en het werkt super! Bedankt voor je snelle reactie en je hulp! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan