• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel naar Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0126

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
Excel naar Word

Beste mensen,

Hierbij heb ik weer een vraag, dit keer weer over Excel, wat betreft Word.

Op het werk gebruiken we Excel 2003 en er is feitelijk erg veel mis met de server, waardoor aardig wat dingen, zoals een euro teken maken, niet gedaan kan worden.

Mijn vraag is simpel:

Hoe krijg ik een excel sheet in Word samen met alle formules enzovoorts? Gewoon alsof je in Word het veld voor de prijsberekening in Excel vorm schrijft.

Mijn werkzaamheid nu is namelijk dat ik in Excel de facturen van het bedrijf maak en deze overzet in Word, alleen ik weet echt niet meer hoe dit werkt. Zo'n button in Word waar tabel in Excel maken staat is iets, maar die kan niet meer aangepast worden, althans, als je probeert aan te passen raak je totaal de weg kwijt en word alles een beetje erg lelijk. Simpelweg kopieren is niet echt een optie, want dat werkt duidelijk gewoon niet, althans ik kan wel kopieren van Word na Excel, maar hij neemt de formules toch niet over en/of zorgt voor een lelijke lay out.

Dus, kan iemand me helpen?

Dus, kan iemand me helpen?
Denk het wel.

1. Open Excel
  2. Ga naar Extra - opties - weergave en haal het vinkje weg bij rasterlijnen.
  3. Kopieer het aantal kolommen en rijen die je nodig hebt.
  4. Open Word
  5. Ga naar bewerken - plakken speciaal en kies Excel-object
  6. Dubbelklik op het object en je ziet Excel-werkbalken.

Wat zijn dan zo de dingen die je nog in Word wil doen?

Je zou een begeleidende brief ook op een tweede tabblad in Excel kunnen maken. Bvb. met verwijzingen naar het eerste tabblad om bepaalde gegevens of getallen over te halen. Of je kan met VBA "on-the-fly" een Word document creëren en opvullen, maar dat is wel veel moeilijker om te maken dan mijn eerste voorstel.

Wigi

Bedankt voor uw hulp rdg1314

Dat antwoord is net wat ik nodig had, erg bedankt:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan