• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel naar XML exporteren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherpa14

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
Via het internet moet ik gegevens uploaden naar een officiële site. Dat moet gebeuren in een XML-formaat. Ik slaag er echter niet in om de excelgegevens te exporteren naar XML. Steeds weer krijg ik de boodschap "het xml-bestand kon niet opgemaakt worden". Alle regels zijn volgens de ons toegestuurde sjabloon correct ingevoerd. Ter bevestiging dat deze correct worden ingevoerd kleurt het veld groen, en dat is overal zo. Ik ga er dan ook van uit dat alles OK is.
In de sjabloon is een knop voorzien "start export naar XML". Het is bij het aanklikken van de knop dat i de foutmelding verschijnt.

Ik werk met Office Professional Plus 2010 en met windows7 als besturingssysteem.

Alle regels zijn volgens de ons toegestuurde sjabloon correct ingevoerd.
Alles invoeren, als xls bewaren en naar degene sturen die de sjabloon gemaakt heeft. Kennelijk zit er een bug in de sjabloon of heb je iets ingevoerd waar de sjabloon niet tegen kan

Ron

oplossing is gevonden. Het ligt aan windows 7. macro was geschreven voor XP, daar is een "temp" bestand onder de c-schijf. in windows7 niet. opgelost door onder de c-schijf een map "temp" aan te maken. loopt nu als een trein. je moet het maar weten. Metr dank aan onze informaticadienst! ere wie ere toekomt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan