• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Nederlands en Engels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stevehhm

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2013
Hallo Allemaal,

Op mijn werk worden zowel de nederlandse als de engelse versie gebruikt van Excel.
Door de internationale medewerkers is dit niet te vermijden.
Nu heb ik een excel bestand gemaakt voor bestellingen te plaatsen.

Hierbij dient de verticale zoekfuntie (VLOOKUP) ervoor te zorgen dat er bij de goede leverancier besteld wordt.

Het problem:
Bij de engelse versie moet er gezocht worden naar "FALSE" en bij de nederlandse versie naar "ONWAAR" als tekst.
Welke formule kan ik het beste hier inpassen??
Op dit moment staat er dit: =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN("FALSE";AE12:AE57;1;ONWAAR);"")
De "FALSE" moet in dit geval dus onwaar zijn, omdat het een harde tekst betreft veranderd deze niet mee.

Kan iemand mij helpen?

Ik denk dat je de aanhalingstekens rond FALSE weg moet laten
In het nederlands wordt dit dan automatisch ONWAAR

Als ik dit doe dan krijg ik geen resultaat. Dit omdat hij het woord FALSE of ONWAAR moet vinden.

Valt er ergens in de sheet af te leiden of het de Engelse of Nederlandse versie betreft, bijvoorbeeld in A1?

Dan kun je denken aan zoiets als:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(ALS(A1="English";"FALSE";"ONWAAR");AE12:AE57;1;ONWAAR);"")

Als hij ZOWEL "FALSE" als "ONWAAR" moet tellen kun je wellicht iets met een SOMPRODUCT, of combinatie INDEX/VERGELIJKEN of zo...

Maar zonder voorbeeldbestand wordt het gokken!

PS Die VERT.ZOEKEN functie doet niets volgens mij... kolom 1 weergeven van het zoekbereik is de zoekwaarde zelf.

Laatst bewerkt:
Een woord zoeken veranderd niet door een andere taal
Een uitslag van een formule (TRUE/FALSE WAAR/ONWAAR) wel
Kun je een klein excel bestandje plaatsen dat "praat" wat makkelijker.

Bekijk bijlage Magazijn bestellingen Testers.xlsmHierbij het voorbeeld bestand.

Het gaat om het tabblad bestelformulier extern. Hierbij wordt in cel AE aangegeven of het mogelijk is een bepaald artikel bij de leverancier te bestellen.
Deze geeft in cel AE antwoord daarop.

cel AE60 bevat de "problem" formule

Alvast bedankt voor de reacties en de hulp

Waarom maak je van de cellen in AE tekst?

Eric,

Dit doe ik omdat de VBA code zoekt naar tekst. Kan deze ook naar formules zoeken dan:?

Mooi!
(ik hoop dat je van jouw variabele TrueOrFalse een Boolean hebt gemaakt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan