• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel: Netwerk mapping vlan van de poort naar een vaste cel op poortlijst toewijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

joshuaslo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2018
Ik probeer een Excel bestand te maken waarin de van de Wallpoort en de switch poort de vlan kleur te zien is in de poortlijst.
De Switch- en de Wall poort wil ik dan in een vaste cel 01-01 verwijzen en als in deze verander naar 01-05 dan moet deze automatisch verschuiven naar poort 5 in de poortlijst.
Ik heb heel wat formules en of VBA's geprobeerd maar ik komt er zelf niet meer uit.

Ik hoop dat ik dit duidelijk heb omschreven.

Bijlagen

tekst is totaal onverstaanbaar
Ken iets van netwerken maar snap neit wat je bedoelt.
Geef het anders eens weer in het excel bestand

Ik ken er nog eentje die zulke hele duidelijke omschreven "uitdagingen" poneert. ;)

Misschien kan TS wel even verduidelijken wat er in zo'n geval met de al bestaande waarde van bijvoorbeeld 01-05 moet gebeuren?

Oké ik wil hier duidelijk maken dat de waarde 01-01 de cel in de poortlijst op de eerste poort op de switch moet vast zijn t/m poort 48.
dus als ik in in de lijst achter de walpoort een andere waarde invul dat deze verspringt naar de vaste cel 5 in de poortlijst.
Dan wil ik dan de vlan kleur en de walpoort in de cel te zien krijgen.

Zeker een uitdaging

Bijlagen

Ik zie ook geen andere tekst achter poort 01
dus snap er ook niks van

Oké Ik wil nogmaals proberen wat je in hoofd heb kan het voor iemand anders abracadabra zijn.

Ik wil dit gebruiken een werkblad per switch rek en we hebben een tabel met één cel per poort. Binnen in elke cel labelen we het poortnummer. We vullen ook de cel met de kleur die we toewijzen aan de VLAN netwerk. Vervolgens noteren we in de cel onder of boven de poort cel de bestemming muur poort of het bestemmingsapparaat.

Hier is een voorbeeldfoto zodat je het idee krijgt.
Capture.PNG

Waarom staan er in het plaatje compleet andere dingen dan in jouw excelbestandjes? Wat zijn jouw uitgangspunten dus vanaf welke tab wil je iets zoeken en waar moet het terechtkomen. Werk eens een stukje uit in een werkend voorbeeldbestand waarin ook de validatielijsten werken.

Op basis van het voorbeeld in post #4

kom ik op deze code om vlan naam naar de switch te mappen.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("D2:D265")) Is Nothing And Target.Cells.Count = 1 Then
    swprt = Right(Target.Offset(, 1).Value, 2) * 1 - 1
    pstrow = Blad2.Range("A1:A100").Find("switch " & Left(Target.Offset(, 1).Value, 2)).Row

If Not Target = "" Then
        Blad2.Cells(pstrow, 2).Offset(swprt Mod 2, Int(swprt / 2)) = Target.Value & " / " & Target.Offset(, -2).Value
    Else
        Blad2.Cells(pstrow, 2).Offset(swprt Mod 2, Int(swprt / 2)) = ""
    End If
End If
End Sub

Alles staat of valt uiteraard met de exacte notatie in jullie sheet. ik bepaal de switch en het poortnr nu op basis van de code 01-01 in kolom E

Blad2.Cells(pstrow,2) is de positie van poort 1 van elke switch

Bijlagen

VenA en roeljongman
Hartelijk dank voor je reactie

Dat is het helemaal

Thanks

JoshuaSlo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan