• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel object als autonoom programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Don vd l

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2008
Ik heb een excel sheet waar een aantal "invul waardes" in gevuld dienen te worden en waar formules dan een conclusie uit trekken. Ik zou deze graag b.v. als programmatje laten draaien zonder deze in excel te openen. Het achterste wekblad is slechts een fofmuleblad die niet door het "programmatje" getoond hoeft te worden.

Is hiervoor een mogelijkheid (VBA?) en is deze te doen voor een "normale doch regelmatige software gebruikers als ik? Of moet je hier echt programeur voor zijn?

bij voorbaat dank voor eventuele reacties,

Don

Ik heb een excel sheet waar een aantal "invul waardes" in gevuld dienen te worden en waar formules dan een conclusie uit trekken. Ik zou deze graag b.v. als programmatje laten draaien zonder deze in excel te openen.
Ik begrijp niet zo goed hoe ik me dit moet voorstellen.
Of wil je het bestand als referentie gebruiken zonder dat de gebruiker dit bestand kan bekijken of aanpassen? Met VBA is wel het eea te realiseren.
Een simpel voorbeeldbestand zonder gevoelige informatie kan veel duidelijkheid scheppen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Ik werk met mensen in Azie. Deze hebben vaak geen beheersing over de engelse taal en nog minder van computers en excel.

Als ik die mensen laat rapporteren krijg ik vaak een voor mij onbegrijpelijk geheel terug dit zou ik graag normeren.

Ik heb daarvoor een mooi excel blad gemaakt waar de mensen dingen simpelweg kunnen invulen met getaletjes en waardes. Zo krijg ik op een tweede pagina een conclusie die voor mij duidelijk is op een derde pagina staan slechts de formules die zijn aleen voor mij interesant om mischien later waardes bij te stellen.

Als ik deze pagina laat openen door de mensen in Azie is het Excel werblad binnen de kortste keren helemaal door elkaar en stuk. Ja zelfs met beveiligde velden!!

Het liefst zou ik hebben dat het werkblad-1 met de invulwaardes als een stand alone programmatje zo van het bureaublad te openen is en dat de volgende pagina aleen te zien is (en misch te printen) en de derde aleen door mij gezien en gewijzigd kan worden.

mischien stel ik te hoge eisen om dit zelf op te lossen, maar ik vind t ook wel leuk om eens te proberen!

Roncancio,

Ik werk met mensen in Azie. Deze hebben vaak geen beheersing over de engelse taal en nog minder van computers en excel.

Als ik die mensen laat rapporteren krijg ik vaak een voor mij onbegrijpelijk geheel terug dit zou ik graag normeren.

Ik heb daarvoor een mooi excel blad gemaakt waar de mensen dingen simpelweg kunnen invulen met getaletjes en waardes. Zo krijg ik op een tweede pagina een conclusie die voor mij duidelijk is op een derde pagina staan slechts de formules die zijn aleen voor mij interesant om mischien later waardes bij te stellen.

Als ik deze pagina laat openen door de mensen in Azie is het Excel werblad binnen de kortste keren helemaal door elkaar en stuk. Ja zelfs met beveiligde velden!!

Het liefst zou ik hebben dat het werkblad-1 met de invulwaardes als een stand alone programmatje zo van het bureaublad te openen is en dat de volgende pagina aleen te zien is (en misch te printen) en de derde aleen door mij gezien en gewijzigd kan worden.

mischien stel ik te hoge eisen om dit zelf op te lossen, maar ik vind t ook wel leuk om eens te proberen!
Ik heb zelf in Zuid-Oost Azië gewoond en ik weet dat Excel in verscheidene talen anders werkt en soms zelfs andere resultaten geeft. Wellicht is het een idee om met 2 bestanden te werken zodat de mensen alleen het invulblad (of bestand) krijgen waarmee je aan de slag kunt met alle bestanden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan