Excel object met Form controls/Active X integreren in een PowerPoint Presentatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoostHoeve

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2010
Goedendag,

Ik heb de volgende vraag; in de bijlage heb ik een excel bestand toegevoegd. Dit bestand zorgt ervoor dat je verschillende kosten van banden kan verstellen en kan zien wat een procentuele verandering in een bepaalde kostenpost doet op de totale kostenpost van een band.
Wat ik wil is dit gedeelte integreren in een PowerPoint Presentatie, waarbij als ik de presentatie houd dat ik de scrollbar kan verschuiven om de waarden te veranderen. Ik kan uiteraard de PowerPoint afsluiten en naar Excel gaan maar dit is natuurlijk niet de mooiste oplossing.

Mijn vraag is dus;
1. Kan ik dit excel bestand zodanig integreren?
2. Zo niet, ik heb al een beetje gekeken naar ActiveX controls in PowerPoint, maar daar word ik niet echt wijzer van. Dus zo niet, is het goed mogelijk om zoiets na te bouwen in PowerPoint?

Bijvoorbaat dank,

Joost

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Hoi,

Ik heb even gekeken in Powerpoint, en volgens mij kan je vrij makkelijk een Excel bestandje daar invoegen.
Ik heb zelf Powerpoint 2010, dan kan je bij invoegen, object, Excel werkblad met macros kiezen, om een Excel blaadje krijgen. Je kan dan het meeste uit jouw Excel bestand er naartoe kopiëren. De macros moet je denk ik namaken, maar dat kan wel, want als je op het Excel object gaat staan zie je in de tabbladenbalk alle Excel functies staan.

Edit: oeps, je kan de waarden niet aanpassen in de presentatie zie ik niet... weet niet hoe je dat kan doen.

mvg, eeopd

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan