• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Office 2016 P.P. bestand opslaan onmogelijk na invoegen grafiek, help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gderckx

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2018
Hi,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik gebruik Excel uit Office Professional Plus 2016.

Eerder heb ik een bericht geplaatst over de compatibility issues tussen een in MAC gemaakt bestand opslaan op een Windows Machine, echter lijkt die compatibiliteit niet de uitdaging te zijn.
Inmiddels heb ik het bestand weer volledig opnieuw opgebouwd op de Windows PC, en gisteren liep ik tegen hetzelfde probleem aan, het probleem dat het bestand slechts zeer beperkt opgeslagen kon worden als XLSB file in de Appdata locatie van de pc, waarbij het grootste deel van het bestand verloren gaat.

Inmiddels ben ik er achter gekomen wanneer dit probleem ontstaat, en vreemd genoeg is dat wanneer ik op sommige tabbladen van het bestand een grafiek invoeg, en gegevens aan de grafiek koppel. De PC geeft dan aan dat er problemen zijn in het bestand waardoor hij kan proberen het bestand te herstellen en dan op te slaan, wat ook niet lukt. Uiteindelijk wordt het opgeslagen als XLSB bestand en geeft de machine de melding "Het bestand is zo ernstig beschadigd, dat herstel niet meer mogelijk is. Er is geprobeerd de formules en waarden op te slaan, maar sommige gegevens zijn mogelijk verloren gegaan of beschadigd.". Zodra ik de grafiek verwijder kan ik het bestand weer gewoon opslaan.

Ik heb al geprobeerd de gegevens alsook het tabblad te kopiëren naar een nieuwe werkmap maar exact hetzelfde blijft zich voordoen.

Graag wil ik echter juist op deze tabbladen grafieken invoegen. Heeft iemand iets dergelijks ooit meegemaakt en weet de oplossing hiervoor?

Een voorbeeldbestand kan ik helaas niet plaatsen gezien er gevoelige bedrijfsinformatie in staat.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan