• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel online amerikaanse datum notatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

nedboone

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2016
Voor een vrijwilligers organisatie heb ik een excel bestand gemaakt waarin men kan werken via Excel online. Na het invoeren van een datum in hetzelfde bestand wordt deze op verschillende manieren weergegeven. Bij mij werkt hij netjes via de getalnotatie dd-mm-jjjj maar bij een aantal andere vrijwilligers laat hij de Amerikaanse notatie zien (mm-dd-jjjj). In het bestand heb ik wel netjes de notatie dd-mm-jjjj aangegeven. Ook bij een lange datumnotatie laat hij bij een aantal vrijwilligers de Amerikaanse notatie zien nadat ze hem op de europese manier hebben ingevuld.

Weet iemand waar dit aan ligt? :thumb:

Schermafbeelding 2016-07-13 om 10.40.18.jpg

Ik gok dat het aan de Regional Settings ligt in de pc van de andere gebruikers.

Op een MacBook van een vrijwilliger heb ik dit gecontroleerd, echter alles staat hetzelfde ingesteld als bij mij.

Gebruik jij dan ook een appel-apparaat ?

Kijk dan eens op het plaatje dat je meestuurde.
Kun je in die online versie van Excel geen instellingen wijzigen ? Het ziet eruit van wel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan