• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel onwerkbaar - wie weet wat er aan de hand is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gemma51

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2010
Beste mensen,

Opeens kan ik helemaal niks meer doen met excelsheets.
Zodra ik een bestand open en met de muis in een cel klik veranderd de muisaanwijzer in een kruisje en worden alle cellen geselecteerd waar ik mijn muis beweeg. Kan niks meer doen, ook niet afsluiten.
Wie weet wat dit kan zijn?

Groet
Gemma

Is je muis mischien kapot??
Het lijkt er tenminste op dat de knop blijft hangen.

Beste Gemma51 ;)

Heb je dit alleen in Excel ?

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Danny

Beste Gemma51 ;)

Heb je dit alleen in Excel ?

Groetjes Danny. :thumb:

Ja Danny, alleen Excel doet zo raar. Als ik dus de eerste keer in een cel klik veranderd de muisaanwijzer in een kruisje en worden alle cellen geselecteerd waarover ik me met de muis begeef. Ga ik bv met de muis naar rechtsboven (om af te sluiten) worden alle cellen in een hoog tempo geselecteerd. Excel reageert niet meer en moet via taakbeheer worden afgesloten.

Kijk eens of er een toets vastzit, zoals de END-toets, een Ctrl-toets of een Shift-toets.

Daarnaast zou het kunnen dat een of andere invoegtoepassing of opstart-macro voor het gedrag verantwoordelijk is. Start (nadat je gecheckt hebt dat er geen toetsen vastzitten) Excel eens met de Ctrl-toets vastgehouden. Er wordt dan gevraagd of je Excel in Veilige modus wilt opstarten. Geef daar Ja op en kijk of je het probleem dan ook hebt.

PS: Excel kun je nog afsluiten door Ctrl-Alt-Del toetscombinatie te gebruiken, Taakbeheer te starten en dan in het tabblad Toepassingen (of evt. in het tabblad Processen, als het via Toepassingen niet lukt) Excel af te sluiten.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
je zou het .xlb bestand even kunnen verwijderen, opnieuwopstarten en kijken of het probleem over is.

\Application Data\Microsoft\Excel\Excel11.xlb of 10 voor 2003

Kijk eens of er een toets vastzit, zoals de END-toets, een Ctrl-toets of een Shift-toets.

Daarnaast zou het kunnen dat een of andere invoegtoepassing of opstart-macro voor het gedrag verantwoordelijk is. Start (nadat je gecheckt hebt dat er geen toetsen vastzitten) Excel eens met de Ctrl-toets vastgehouden. Er wordt dan gevraagd of je Excel in Veilige modus wilt opstarten. Geef daar Ja op en kijk of je het probleem dan ook hebt.

PS: Excel kun je nog afsluiten door Ctrl-Alt-Del toetscombinatie te gebruiken, Taakbeheer te starten en dan in het tabblad Toepassingen (of evt. in het tabblad Processen, als het via Toepassingen niet lukt) Excel af te sluiten.

Succes,

Tijs.

even wat extra info van mijn zoon... hier komt hij..

ik heb het volgende al uitgevoerd...

F8..
Profwiz.exe gerunned om settings van excel terug te zetten...
Andere muis,
Geen hangende toets op het toetsenbord..
Volledig office (+ alle resten in documents en settings verwijderd) + register doorgespit en alle office keys verwijderd..

hierna was het probleem er nogsteeds en werd ik boos.. :P

toen heb ik alle data van me moeder gebackupped...
Haar hele PC ge fdisk'ed en opnieuw vanaf scratch geinstalled...
office geinstalleerd... probleem is er weer...
office SP3 geinstalled.. probleem is er nogsteeds..

owja.. ik heb excel ook gestart met de /safe switch...

ook geen resultaat

er zijn meer mensen die dit probleem hebben .. bij meerdere mensen werkt het na een reboot weer even echter hier blijft het terug komen.. zelfs na een volledige reinstall...

ik heb haar oude laptop gekregen.. dus ik ga nog verderzoeken.. mocht ik een oplossing vinden dan zal ik hem hier posten.

Mvg Paul

Laatst bewerkt:
Je zou dan dus bijna gaan denken dat het in het excel bestand zit. Heb je die al geopend op een andere PC ?

jeps.. op een andere PC werkt het document wel goed..

Hij doet het ook al in een lege excel sheet en in alle documenten in excel die je opent

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan