• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel opdracht school

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolkejan

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Hallo,

ik moet nu een opdracht maken voor school met excel. Ik heb 2 verschillende werkbladen, op de ene staan kolommen met customer ID (1-200),naam, adres, en op de andere staat ordernr, datum en customer ID. Hoe kan ik nu op het 1e werkblad laten zien hoeveel bestellingen in totaal per customer ID zijn gedaan?

Beste Lolke,

Kijk eens hier:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=278800

Met andere woorden: probeer eerst zelf iets te bouwen en kijk hoe ver je komt. Daarna kunnen we je hints geven.
Richard

ik heb al dingen geprobeerd, zoals verticaal zoeken maar dan kom ik er niet uit. als ik verticaal zoeken gebruik (=VERT.ZOEKEN(A3;CustomerOrder!A:D;3;ONWAAR) krijg ik een getal (176) dat totaal niet klopt, het is namelijk 6 maar ik moet het opzoeken via een formule.

voorbeeldbestandje

plaats je bestandje dan eens, met de voorbeelden die je hebt geprobeerd.

dan kunnen we je misschien toch helpen.

Kijk naar de functie AANTAL.ALS
Voorbeeld:
Stel de kolom met Customer ID's op blad 2 is Blad2!F:F
Stel dat de kolom met Customer ID's op blad 1 kolom C is.
Dan (als voorbeeld) de volgende formule in cel D2 zetten op Blad1:
=AANTAL.ALS(Blad2!F:F;Blad1!C2)
en die formule dan naar beneden kopieren/doortrekken naar alle andere Customer ID's (dus in de cellen D3, D4, D5, ... etc.)

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kijk naar de functie AANTAL.ALS
Voorbeeld:
Stel de kolom met Customer ID's op blad 2 is Blad2!F:F
Stel dat de kolom met Customer ID's op blad 1 kolom C is.
Dan (als voorbeeld) de volgende formule in cel D2 zetten op Blad1:
=AANTAL.ALS(Blad2!F:F;Blad1!C2)
en die formule dan naar beneden kopieren/doortrekken naar alle andere Customer ID's (dus in de cellen D3, D4, D5, ... etc.)

Succes,

Tijs.

dankje dit is m! super bedankt want dit was het enige vraagstuk waar we met ons groepje niet uitkwamen

Zet je de vraag dan nog even op opgelost (rechts onderaan de pagina)

Fijn dat je ermee geholpen bent.

Graag nu de vraag als opgelost aangeven: Druk op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan