• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel opend een leeg venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chester_Cheetos

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2005
Mijn vraag:

Als ik een bestaand excel document open, opend hij deze niet in excel.
Hij opend excel wel maar met een zwart (leeg) scherm.

Bij vensters kan ik ook geen venster selecteren.

Zelfs als ik heel office opnieuw installeer dan is dit probleem nog niet verholpen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Nee ik bedoel:

Ik heb al een document eerder gemaakt en deze open ik nu opnieuw weer.

Nu is het scherm zwart. (leeg)

Ik kwam er achter dat hij excel wel normaal opend.

Alleen als ik al een eerder bestaand document open dan werkt dat niet meer.

Als je bijv: op het 1e kruisje drukt van de bladzijde, dan heb je ook dat zwarte scherm.
dus je sluit niet het programma maar het 1e venster.

HELP!!!

Hoi Chester,

Kan het zijn dat het geopende venster direct geminimaliseerd of verborgen wordt? Dat kan namelijk als je het zo als laatste opgeslagen hebt. Of zit er een macro in die dat doet? In het laatste geval moet je het bestand openen zonder macro's te activeren.

Groeten,

Richard

Dat zou best eens kunnen, maar als ik bij vensters kijk kan ik geen venster selecteren.
Nogmaals dit gebeurt alleen als ik een bestaand bestand open.

Maar hoe kan ik het bestand openen zonder een macro te activeren?

Gr,
peter

Hoi Chester,

Volgende stap.
ALs je een bestaand bestand hebt geopend, en je kijkt weer tegen een zwart venster, klik dan eens op Alt+F11. Je komt dan in VBA terecht. In het linker venster kun je zien welke bestanden er geopend zijn. Waarschijnlijk wel een aantal xla-bestanden.
Ik ben ook wel nieuwsgierig of zich dit voordoet wanneer je via de windows explorer een bestand openet, of vanuit Excel via Bestand - Openen, of altijd.

Wanner je een bestand emt macro'sopent, zal Excel melden dat het bestand macro's bevat. Je kunt dan kiezen ze te activeren, of juist niet. Dit is een beveiliging die te vinden is onder Extra - Macro - Beveiliging (vanaf Office 2000), daarvoor zat het geloof ik ergens onder Extra - Opties.

Groeten,

Richard

Als ik vanuit windows explorer een bestand open dan is dit ook nog zwart. Ook kwam ik erachter dat ik geen extra > opties kon selecteren. Dit kan echter wel wanneer ik via bestand > openen > (bestand.xls) een bestand open.

Als ik in het programmeer menu zit (VBA) zit staat er aan de linker kant niks. Ook zou ik hier geen velden kunnen kiezen.

:confused: :confused: :confused:

Gr,

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan