• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Excel opslaan als CSV en als bijlage aan een mail tonen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Anouck85

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2024
Een Excel met de knop versturen zou de Excel file moeten opslaan op de huidige locatie om vervolgens het tabblad CSV op te slaan als CSV bestand waarin alle lege rijen moeten verwijderd worden want deze bevatten formules om de data te doen tuimelen en deze geven dan errors bij het opladen. Vervolgens outlook openen en de CSV als bijlage bevatten.

Geen probleem, als je je Excel document of een voorbeeld ervan hier plaatst.

Dit is een blanco voorbeeld, de knop om het eerste werkblad om te zetten naar pdf en in outlook te openen voor door te kunnen sturen heb ik al maar nu zou ik ook nog het 2e tabbald "CSV" ook in die mail willen krijgen als CSV bestand zonder lege rijen

Bijlagen

Zo?

Bijlagen

Graag gedaan.
En welkom bij Helpmij :)
Wil je je post ook nog even als Opgelost markeren?

done. Ik had nog wel een vraagje want in de CSV zetten hij / ipv een punt tussen de dag/maand/jaar. Hoe kan ik dat het best aanpassen? Ik dacht door het bij mijn celeigenschappen in te stellen dat hij dat ook zou overpakken in de CSV maar blijkbaar is dit niet
En kan je via een cel waar je de week en het jaar ingeeft in je file dan automatisch de data van die week laten tuimelen of is dat niet mogelijk? want nu heb ik gewoon de eerste dag aanpassen en dan de volgende cellen +1

Wijzig:
ar(x) = ur(y, x)
In:
ar(x) = ur(y, x).Text
Dan zal er een punt staan.
Een weeknummer is geen vast gegeven voor datums, dus dat zal lastig zijn.

en dan had ik nog een laatste vraagje of het mogelijk is om de tekst van cel B10 als file name te gebruiken voor de CSV file dan is het elke keer anders als ze alle correct invullen

Dat kan je zo doen in de sub NaarCSV:
Code:
Open ThisWorkbook.Path & "\" & Sheets("Timesheet").Range("B10") & ".csv" For Output As #1

Wellicht door eerst te controleren of er wat in B10 staat en of dat voldoet aan de Windows conventies voor bestands namen ;)

Zo dus:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
sommige moeten via een percentage hun uren laten opladen maar we kunnen niet rekenen omdat de uren met een punt als scheidingsteken moeten worden opgeladen en geen komma. Is het mogelijk dat we in het eerste tabblad gewoon een komma pakken en kunnen rekenen en dat het tuimelt in het 2e tabblad met een punt?
Want iedere gebruiker heeft zijn eigen instellingen in Excel natuurlijk

Geef eens een voorbeeld van de uren waarin een komma staat.

Is dit zoals je het wilt hebben?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan