• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel opslaan als pdf via VBA code

Status
Niet open voor verdere reacties.

vandenhoeckg

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2017
Hallo allemaal

Nu had ik de vraag hoe ik mijn excel file kan opslaan als pdf in plaats van Excel file via VBA code.

In bijlage heb ik nog een goed werkende versie staan van het document. Bekijk bijlage Factuur 2018 - kopie.xlsb

Dit is een factuur dat ik gebruik voor mijn zaak. Enkel, het slaat op als excel file. Hierdoor veranderd steeds datum, factuurnummer, e.d. als ik het opnieuw open.
En een factuur moet nu eenmaal hetzelfde blijven.

Nu had ik dit graag opgeslagen als PDF. Dan is het een fix bestand dat ik ook kan doorsturen naar de klanten.

Wie kan me hierbij helpen?

Bedankt

Groeten Gregory

Daar is al heel vaak naar gevraagd en heel veel over gezegd. Genoeg over terug te vinden hier dus.
O.a. dit:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/929047-Excel-als-pdf-opslaan

Voor je eigen document dus zoiets:
Code:
Public Sub OpslBestand()
    Pad = "C:\Users\Gregory\OneDrive\La Bella Vita\Parfum\2018\Verkoop2018\Factuur\"
    Sheets("Factuur").ExportAsFixedFormat xlTypePDF, Pad & Range("E15").Value & ".pdf"
    VolgFact
    Application.Goto [A19]
End Sub

Laatst bewerkt:
Bijna

Hallo

Ok bedankt. Nu slaat hij inderdaad op als pdf. Heb er ook nog de naam van de klant kunnen bijzetten. Zo slaat hij op op nummer en met naam klant.

Maar, Als ik nu opsla dan slaat hij het op als pdf, maar vraagt hij mij ook om op te slaan in map 1 of zo iets. En dit krijg ik er niet uit.

Afsluiten van een factuur gebeurt met Ctrl+A
Dan print hij 2 maal af, slaat op als pdf, wist alles en heb ik een leeg nieuw factuur met volgend nummer maar nu vraagt hij plots om op te slaan in map 1.

Ook, hoe krijg ik mijn klanten nu alfabetisch gerangschikt? Al ik dit doe dan kloppen de adressen niet meer met de klanten. Enkel de eerste kolom zet zich alfabetisch. Ik zie hier iets dom over het hoofd denk ik.

Bijgevoegd het factuur waar ik nu zit

Bijlagen

Ctrl+A lijkt mij geen handige sneltoets. Als je bestand wil sluiten zonder opslaan dan moet je dat aangeven.
Code:
ActiveWorkbook.Close 0

Het sorteren op alleen kolom A lukt mij niet zonder dat ik een melding krijg. Dus hoe je het wel voor elkaar krijgt? Verder de code een beetje aangepast in het bestand.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan