• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel ort berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Sylvester/ Elsendoorn

Nog een vraagje. Kan ik de tabel bovenin ook ergens anders neerzetten zonder dat dit de macro stoort.
Dit ivm printen van het rooster. Alle ort en tabellen hoeven daar niet op te staan.

Fijne festdagen trouwens.

Groet
Marc

Hallo Sylvester en Elsendoorn,

Ik probeerde het een en ander te veranderen, maar kreeg verlogens #WAARDE in mijn cel.
Kwam erachter dat 135% niet goed was, maar 130% moest zijn. Toen ik dit in de macro (in HelpMijRoosterVoorbeeld)en de desbetreffende cellen wilde veranderen kreeg ik #WAARDE in mijn cellen in de desbetreffende kolom. Hoe kan dit?

Iets gelijks gebeurde toen ik de formule van Rooster voorbeeld 5 wilde veranderen. Ik wilde de waarde 50% veranderen in 130%, maar kreeg ook hier #WAARDE in mijn kolom.

Verder wil ik vragen of het mogelijk is om een streepje tussen de tijden te krijgen. Dus: 11:00 - 22:00.

Groet Marc

Hallo Sylvester, Elsendoorn en alle anderen,

Ik had bovenstaande al zelf opgelost met een hoop gepuzzel.
Het laatste stukje nog niet. Met dat streepje.

Nu heb ik nog iets anders:
-Is het mogeijk om excel de datum door te laten tellen (uit zichzelf).
Dat je dus bovenin de maand en het jaar invuld, en dat hij dan zelf de dagnummers en de weeknummers invuld en doortelt.
-Is het mogelijk om bij de Kolom W.G. (werkelijk gewerkt) alleen de totalen van die maand op te laten tellen.

Bekijk bijlage TryOut Rooster.xlsm
Groet Marc

Laatst bewerkt:
marc dat doortellen van datums gaat heel eenvoudig:
als je in een cel (bv A1 )een datum hebt staan en je wilt in B1 de volgende dag hebben dan wordt de formule in B1:
=A1+1 enz enz

verder een vraagje van mijn kant:
in post 8 staat een opmerking waar ik uit opmaak dat er s'nachts eigen lijk 2 soorten uren zijn nl.

slaap uren van 50% en
werk uren van 150% (50% +100%)

klopt dat?

Laatst bewerkt:
Hoi Sylvester,

Wat betreft de slaap uren; onze slaapdienst is van 23:00 uur tot 07:00 uur in het rooster.
Daarvan krijgen we 4 uur a 100% uitbetaald. Ik heb dit opgelost door de slaapdiensten handmatig in te vullen, en die 4 uur dan bij het totaal van de week op te tellen.

Mbt de datums. Ik snap je uitleg, maar zou het graag aan de hand van de ingevoerde maand en jaar willen, omdat ik dan mijn totalen per maand kan uitrekenen.
Het rooster zoals je het ziet komt bij ons in de teamkamer te hangen zodat het er snel bij te halen is, an daar moet dan de hele week op staan.
-bv de maand januari begint op dinsdag(week 1) en eindigd op donderdag (week 5).
Ik zou dan voor ons overzicht maandag 31 dec en vr 1 feb, za 2 feb en zo 3 feb wel op het rooster willen, maar niet in de totaal berekening bij de kolom W.G..
De weektotalen kan wel, maar die zou ik kunnen splitsen in een week totaal, en het totaal die week van de betreffende maand.

Snap je het nog?

Greoet Marc

Hoi Sylvester,

Als ik jou opzetje volg, dan ziet dat er zo ongeveer uit toch?
Is er een andere manier zodat ik het niet per cel hoef ik te voeren?
In het voorbeeld kun je zien dat ik voor elke maand een andere sheet heb.

Groet Marc
Bekijk bijlage TryOut Rooster.xlsm

Hoi Sylvester, en alle anderen die meegedacht hebben,

Ik ga dit topic sluiten want mijn vraag over ORT is eigenlijk beantwoord.
Wordt misschien te ondoorzichtig zo.
Mijn laatste vraag start ik in een nieuw topic.
Nogmaals bedankt voor het meedenken en de oplossingen allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan