SandorCRX23
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 nov 2008
- Berichten
- 13
Hallo mensen,
Ik heb een excel sheet met daarin starttijd, eindtijd, totale werktijd, pauze, overuren en tekort uren. Ik heb de hele maand erin gezet, ook de zondagen en zaterdagen omdat ik ook dan kan werken.
Nu heb ik een formule voor de tekorturen: =IF($I$2>F5,$I$2-F5,"") I2=8.5 uur wat staat voor aantal uur per dag, F5 is de werktijd... Nu vul ik voor zaterdagen en zondag 0:00 uur in of niks..In excel komt er dan een tekort van 8.5 uur...Ik wil dus alleen de tekorturen wanneer ik werk...
Hoe kan ik de formule nu aanpassen zodat er niks komt te staan bij geen werktijd?
De gegevens zijn allemaal in tijd format... Als ik een formule heb: =IF(K5=0,"",IF($I$2>F5,$I$2-F5,"")) dan krijg ik errors... zeg ik dat K5 van format GENERAL is dus een nummer, dan werkt het wel..
Alvast bedankt
Groet
Ik heb een excel sheet met daarin starttijd, eindtijd, totale werktijd, pauze, overuren en tekort uren. Ik heb de hele maand erin gezet, ook de zondagen en zaterdagen omdat ik ook dan kan werken.
Nu heb ik een formule voor de tekorturen: =IF($I$2>F5,$I$2-F5,"") I2=8.5 uur wat staat voor aantal uur per dag, F5 is de werktijd... Nu vul ik voor zaterdagen en zondag 0:00 uur in of niks..In excel komt er dan een tekort van 8.5 uur...Ik wil dus alleen de tekorturen wanneer ik werk...
Hoe kan ik de formule nu aanpassen zodat er niks komt te staan bij geen werktijd?
De gegevens zijn allemaal in tijd format... Als ik een formule heb: =IF(K5=0,"",IF($I$2>F5,$I$2-F5,"")) dan krijg ik errors... zeg ik dat K5 van format GENERAL is dus een nummer, dan werkt het wel..
Alvast bedankt
Groet