• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel overuren tekort behalve op niet werkdagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandorCRX23

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Hallo mensen,

Ik heb een excel sheet met daarin starttijd, eindtijd, totale werktijd, pauze, overuren en tekort uren. Ik heb de hele maand erin gezet, ook de zondagen en zaterdagen omdat ik ook dan kan werken.

Nu heb ik een formule voor de tekorturen: =IF($I$2>F5,$I$2-F5,"") I2=8.5 uur wat staat voor aantal uur per dag, F5 is de werktijd... Nu vul ik voor zaterdagen en zondag 0:00 uur in of niks..In excel komt er dan een tekort van 8.5 uur...Ik wil dus alleen de tekorturen wanneer ik werk...

Hoe kan ik de formule nu aanpassen zodat er niks komt te staan bij geen werktijd?
De gegevens zijn allemaal in tijd format... Als ik een formule heb: =IF(K5=0,"",IF($I$2>F5,$I$2-F5,"")) dan krijg ik errors... zeg ik dat K5 van format GENERAL is dus een nummer, dan werkt het wel..

Alvast bedankt

Groet

SandorCRX23,

Op deze manier zal het wel lukken.
ned.
Code:
=ALS(OF(F5>$I$2;F5=0);"";$I$2-F5)
eng.
Code:
=IF(OR(F5>$I$2,F5=0),"",$I$2-F5)

@OwenMeany,
Trek je formule eens door, zonder verdere gegevens in te vullen in kolom F, en zie wat er gebeurt.
Code:
=MAX(0;$I$2-F5)
En als je gewerkte uren meer zijn als in I2 verschjnen er allemaal nullen, die je weer moet afvangen door via opmaak je nulwaarden uit te schakelen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan