• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel overzicht omzetten naar lijstjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonisse40

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2009
Goedemorgen,

graag wil ik Excellijstjes betreffende magazijnen omzetten naar lijstjes in een ander format.
Het betreft hier aantallen in magazijnen in twee systemen die 1 op 1 dienen te worden gehouden.

Heeft iemand een idee om een lange lijst automatisch naar het nieuwe format te verdelen over de juiste lijstjes?

Bvd!

Groet,
DavidBekijk bijlage Lijst 2 systemen.xlsx

Antonisse,

Als je een berekend veld toevoegd in de draaitabel dan heb je de gegevens zoals jij deze wil hebben.:thumb:

Reactie

Heel erg bedankt, maar zou je het me kunnen laten zien? Ik zie het even niet.

Bedankt!

Groet,
David

voor het automatiseren van deze actie moet ik eigenlijk de echte draaitabel zien, met de gegevens. Dan voeg je gewoon een berekend veld toe als saldo van systeem 1 en 2. Dan vraag je gewoon de rowitems(2) af en die zet je in je gevraagde tabellen

Reactie

Ok. Heel erg bedankt. Ik denk dat ik het overzicht dan even opnieuw in een draaitabel moet zetten, ik heb de gegevens hier nl even geschikt gemaakt om te laten zien en als waarden in het overzicht gezet. Het lijkt erop dat er inderdaad wel een mooi overzichtje van te maken is! Ik zal later de draai nog even posten.

Groetjes,
David

Antonisse,

Ik heb een draaitabel gemaakt op basis van jouw draaitabel. Hierin heb ik een berekend veld toegevoegd, Systeem 1 -/- Systeem 2

Hieruit volgt een lijst met de te boeken verschillen.

Bijlagen

Reactie

Geweldig! Ik ga het straks even bekijken. Enorm bedankt voor de hulp!

Ik laat nog even horen hoe het gaat met deze oplossing.

Vr.gr.,
David Antonisse

Reactie

Hartelijk dank voor de oplossing.

Ik heb echter de lijstjes onderaan nodig, dus verschillende lijstjes die een grote hoeveelheid items voor mij samenvoegen, waarbij eenzelfde boeking van uit een warehouse naar een ander warehouse moet plaatsvinden. Het programmaatje moet dus sorteren, zeg maar.

Hartelijk dank!

Groet,
David

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan