robbieboss
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 apr 2012
Hallo allemaal,
Misschien lastig om uit te leggen. Maar ik heb een Excel bestand met in Blad 1 veel regels met informatie en op elke regel ook een plaatsnaam. Ik heb naast veld D wat de plaatsnaam is nu ook een veld E toegevoegd.
Ik wil nu in blad 2 een lijst met plaatsnamen toevoegen met naast elke plaatsnaam een nummer.
Voorbeeld:
Blad 1
Plaats Nummer
Zwolle
Kampen
IJsselmuiden
Blad 2
Plaats Nummer
Zwolle 11
Kampen 13
IJsselmuiden 15
Nu wil ik dat op blad 1 bij alle plaatsen de nummers van blad 2 worden geplaatst in de lege cel naast de plaatsnaam. Heb al gezocht, maar ik kom hier even niet uit. Ik denk dat ik het over het hoofd zie, want dit moet vrij eenvoudig zijn.
Ter aanvulling: Plaatsnamen in blad 1 komen meerdere keren voor op de regels.
Hoop dat iemand mij kan helpen
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx
Misschien lastig om uit te leggen. Maar ik heb een Excel bestand met in Blad 1 veel regels met informatie en op elke regel ook een plaatsnaam. Ik heb naast veld D wat de plaatsnaam is nu ook een veld E toegevoegd.
Ik wil nu in blad 2 een lijst met plaatsnamen toevoegen met naast elke plaatsnaam een nummer.
Voorbeeld:
Blad 1
Plaats Nummer
Zwolle
Kampen
IJsselmuiden
Blad 2
Plaats Nummer
Zwolle 11
Kampen 13
IJsselmuiden 15
Nu wil ik dat op blad 1 bij alle plaatsen de nummers van blad 2 worden geplaatst in de lege cel naast de plaatsnaam. Heb al gezocht, maar ik kom hier even niet uit. Ik denk dat ik het over het hoofd zie, want dit moet vrij eenvoudig zijn.
Ter aanvulling: Plaatsnamen in blad 1 komen meerdere keren voor op de regels.
Hoop dat iemand mij kan helpen
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx
Laatst bewerkt: