• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel planning berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quintoes

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2018
Berichten
14
Ik ben bezig met een potplanten planning voor ons bedrijf. maar ik zou hem graag beter willen hebben.
In de bijlage is een planning te zien.
De bovenste kolom is hoe die het nu berekend.
En in de onderste kolom is hoe ik het graag zou willen, alleen dit lukt me nog niet helemaal.
Als je bijvoorbeeld 3 weken afleverperiode heb, wil ik dat die gefaseerd afbouwt met de vierkante meters.
Hetzelfde geld voor de beschikbaarheid. deze is helemaal recht van het bestand te vinden. Dat als je 3 weken afleveren heb dat elke week 1/3 van de stuks leverbaar zijn.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • Forum vraag.xlsx
    20,3 KB · Weergaven: 24
Hallo,

zou je wat specifieker kunnen aangeven wat de bedoeling is?
Voor jou zal het duidelijk zijn, maar voor mij als buitenstaanders is het dat zeker niet
 
Ja sorry begrijp ik.
De eerste kolom is De teelt
2 - oppotweek
3- Aantal stuks

4 - aantal weken eerste fase
5 - hoeveel planten per m2 in de eerste fase

6 - aantal weken tweede fase
7- Hoeveel planten per m2 in tweede fase

8 - aantal weken derde fase
9- Hoeveel planten per m2 in derde fase

10- in hoeveel weken wordt het product uitgeleverd. dus 1000 planten zijn binnen 3 weken allemaal weg
11- hoeveel per m2 staan ze in het begin.

Is het zo wat duidelijker?
 
Neen, dit verheldert voor mij helemaal niks.

In je openingspost heb je het ook over kolom 1 en kolom 2 waar dat volgens mij rijen betreft ipv kolommen
 
met een macrootje
Desnoods zou je er nog een serre of stuk van een serre kunnen bijzetten zodat je die ook mee in de tabel kunt betrekken en kijken op overboekingen, ik weet niet precies hoe je werkt.
 

Bijlagen

  • Forum vraag (1).xlsb
    34 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan