Goedemorgen,
Ik ben bezig met een productie planning maken voor een opdracht.
Maar ik krijg de formules er maar niet in hoe ik het wil.
In het bestand in de bijlage zou ik graag zelf handmatig in willen vullen:
*Project nr.
*Project naam
*wk
*dag
*aantal onderdelen
*productie weken
*eerste week op blad
Met die gegevens moet excel een soort automatische balk maken die word gekleurd in de datums daarachter
Dus excel moet naar de wk en dag kijken (dat is de lever dag) en van daaruit moet hij terug tellen door na de productie weken te kijken.
Is dit mogelijk? En dan eigenlijk gelijk achter de balk (of in de balk) nog de aantal productie dagen die nog over zijn voor de levering zou ik er graag bij hebben. (als hiervoor een extra kolom voor in het blad moet komen is dat ook goed.
En als er bijvoorbeeld een maandag een vrije dag is, dat ik daarin een X zet en dat hij die dag dan niet meetelt?
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, anders kun je altijd vragen naar dingen die onduidelijk zijn.
Bekijk bijlage Productie-planning.xlsx
Alvast bedankt.
Ik ben bezig met een productie planning maken voor een opdracht.
Maar ik krijg de formules er maar niet in hoe ik het wil.
In het bestand in de bijlage zou ik graag zelf handmatig in willen vullen:
*Project nr.
*Project naam
*wk
*dag
*aantal onderdelen
*productie weken
*eerste week op blad
Met die gegevens moet excel een soort automatische balk maken die word gekleurd in de datums daarachter
Dus excel moet naar de wk en dag kijken (dat is de lever dag) en van daaruit moet hij terug tellen door na de productie weken te kijken.
Is dit mogelijk? En dan eigenlijk gelijk achter de balk (of in de balk) nog de aantal productie dagen die nog over zijn voor de levering zou ik er graag bij hebben. (als hiervoor een extra kolom voor in het blad moet komen is dat ook goed.
En als er bijvoorbeeld een maandag een vrije dag is, dat ik daarin een X zet en dat hij die dag dan niet meetelt?
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, anders kun je altijd vragen naar dingen die onduidelijk zijn.
Bekijk bijlage Productie-planning.xlsx
Alvast bedankt.