• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel planning

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martin91

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2015
Beste mensen,

Ik ben bezig met een sjabloon voor een planning.
Hierin heb je de balken:
- maand
- week
- dagdatum
- dagbenoeming

Ik wil in de dagdatum een automatisch systeem invoegen, wat wel weet dat het met een datum te maken heeft.
Door dit te doen hoef ik slechts éénmaal een startdatum in te voeren, en rekent hij daarna de data door. Hoe kan ik dit doen, want dit is geen optie die bij de mogelijke datanotities staat.

Voorbeeld

[table="width: 500, class: grid, align: center"]
[tr]
[td]23[/td]
[td]24[/td]
[td]25[/td]
[td]26[/td]
[td]27[/td]
[td]30[/td]
[td]31[/td]
[td]1[/td]
[td]2[/td]
[td]3[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Ma[/td]
[td]Di[/td]
[td]Wo[/td]
[td]Do[/td]
[td]Vr[/td]
[td]Ma[/td]
[td]Di[/td]
[td]Wo[/td]
[td]Do[/td]
[td]Vr[/td]
[/tr]
[/table]

Ik hoor graag een oplossing.

Gr.
Martin

Martin, zoals je ongetwijfeld weet, helpt het heel erg als je een Excelbestandje plaatst waar e.e.a. in voorkomt.

Ik heb een Sjabloon voor je.
Misschien heb je er wat aan: Bekijk bijlage Sjabloon planning.xlsx

In de kolommen A-D kun je de planningsinfo in kwijt.

De datum in cel F3 is de eerste maandag van de huidige week + de verschuiving van de schuifbalk (zo kun je dus een stukje in het verleden kijken maar ook verder in de toekomst)
De data erachter is telkens + 1dag t.o.v. de vorige cel. (Rekening houdend met weekend sprong)

Laatst bewerkt:
Sjabloon aanpassen

Gijsbert1,

Martin zijn probleem komt als geroepen. Ben vandaag op het werk bezig geweest om een planning te maken, maar kwam er niet uit. Wilde vanavond verder stoeien.

Jouw sjabloon is voor mij bijna perfect. Ik heb enkel wat kleine aanpassingen gemaakt. Zo heb ik boven de dagen mijn werknemersbestand geplaatst om mijn capaciteit weer te kunnen geven. Tussen jouw kalender en mijn werknemers bestand heb ik het verschil geplaatst. Zo kan ik snel zien of er capaciteit over is, of te kort. Tevens wat aanpassingen bij de taken. en ik heb een formule geplaatts die berekend hoeveel uur ik per dag moet maken om aan de gecalculeerde uren te komen. Een iets andere insteek.

Waar ik niet uit kom, maar wel graag zou willen, is het weekend zichtbaar erbij. Het komt geregeld voor dat we in het weekend moeten overwerken om de klus af te kunnen maken. Standaard wil ik dat natuurlijk niet, dat zijn dure uren, maar soms is het niet anders.
Heb jij een idee hoe ik, per regel, kan zeggen 'zaterdag plannen' en 'zondag plannen'?

Groeten,

KrimsonBekijk bijlage Sjabloon planning krimson.xlsx

Beste Krimson,

Je breekt wel in op een vraag van een ander.
En je probleem heeft ook niets met de OP te maken!

Maar goed, de TO reageert ook niet meer.

Wat jij wil kan wel maar door jou opzet met de capaciteiten boven de planning is de schuifbalk nutteloos geworden. (capaciteiten schuiven hier nu niet mee)
Maar oké, is dit wat?
Bekijk bijlage Sjabloon planning krimson weekend.xlsx

Laatst bewerkt:
Beste Gijsbert,

Zal mijn criminele inslag zijn om in te breken;). Excuses! Ook aan Martin...

Bedankt in ieder geval voor de oplossing. Ik ga er morgen mee aan de slag op het werk. Fijne zondag!

Dr. Krimson

Oeps! Ik heb wellicht vergeten te reageren. Hartstikke bedankt voor de hulp allen, ik heb er weer wat bijgeleerd.

@Dr.Krimson,
Wijzig de formule in kolom H in:
Code:
=ALS(AANTAL(D17:F17)=3;F17/(E17-D17);"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan