• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel probleem, op zoek naar formule!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Melanievb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2010
Berichten
1
Op dit moment zijn wij bezig met een afstudeerproject, waarvoor wij een KPI model moeten ontwikkelen.

Op dit moment zijn we bezig met een exceltool. In deze tool staat een Bill of Material (BOM). In deze BOM zijn zowel hard- als software verwerkt. Aan ons is de taak om deze hard en software uit elkaar te trekken, zonder dat de BOM uit zijn huidige formatie wordt getrokken.

Het idee is dus dat we een kolom aanmaken, waarin wordt aangegeven dat bijv. 1 hardware is en 2 software. Nu zijn we op zoek naar een formule welke voor ons deze lange lijst naloopt en de prijzen van de hardware als software apart van elkaar optelt tot een eindtotaal. De prijzen van de hard en software zijn variabel en worden in een aparte cel berekend, welke naast de indexkolom (waarin we aangeven of het 1 of 2 is) staat.

Wie kan ons helpen met het vinden van een formule die dus de variabele prijzen van alle hardware bij elkaar op laat tellen, en natuurlijk ook die van de software, zonder dat we de BOM uit zijn formatie halen?

Alvast bedankt voor alle moeite!
Mocht er iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag (wat ik me enigszins voor kan stellen)


Hier een plaatje wat het misschien wat verduidelijkt. Het is hier wel erg versimpelt.
 
Melanievb

Probeer het eens met de volgende formule : som.als

Ik kan helaas geen plaatje vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan