• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel probleem voor experts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josss

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Ik wil een spreadsheet maken waarop twee personen via het aanklikken van radiobuttons hun waardering kunnen geven voor het een of ander. In het grijze gedeelte onder 1, 2 en 3 zie je drie sets van negen radiobuttons (van 0 t/m 100%). Deze worden ingevuld door persoon A (links) en persoon B (rechts).

Mijn vraag:
Het punt is dat als men niets aanklikt (zoals bij 3), de gegevens genegeerd moeten worden en ook niet in de grafiek moeten verschijnen. Dus zoals bij 3 zie je dat er geen button is aangeklikt maar de waarde verschijnt wel in de grafiek als "0". Dat wil ik dus niet. Wat ik zou willen is dat de grafiek heel item 3 niet gebruikt als die niet aangeklikt is en dus alleen de resultaten van 1 en 2 weergeeft.

Wie weet of en hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Bijlagen

De cellen D22 en F22 moeten leeg zijn. D.w.z. er mag niets in staan, geen 0 maar ook geen functie.

Inderdaad. Het punt is dat ik in de ALS functie heb gezegd dat als de waarde NIET 1 t/m 8 is. de uitkomst 0 moet zijn. Deze truuk moest ik uithalen omdat je in Excel max. 7 geneste functies kan gebruiken.

In D22 en F22 moet dus geen waarde komen. Maar ik weet nog steeds niet hoe ik dat voor elkaar krijg.

Je kan de limiet van 7 geneste functies omzeilen door gebruik te maken van namen. Meer uitleg hierover kan je hier lezen.

Ik zal dit checken.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik ben ermee aan de slag geweest en stuit op een aanatal nieuwe problemen (zie attachment).

Mijn vragen:
Ik heb de limiet van 7 geneste functies omzeild door het gebruik van namen. Nu zijn er 2 problemen gerezen:

1) Als ik 0% aanklik (radiobuttons grijs gebied) geeft de hoofdformule op I29 ONWAAR als uitkomst. Maar dit moet 0 zijn. Het aanklikken van de andere andere radiobuttons werkt wel goed. Wat gaat hier mis?

2) De hamvraag waar alles om begonnen was, is dat als ik GEEN radiobutton aanklik de waarde NIET in de grafiek opgenomen moet worden. Dus ook niet als waarde 0. Dit werkt nog steeds niet goed. Bijvoorbeeld: Klik met de rechtermuisknop op de ingeschakelde radiobutton in het grijze gebied. Kies "besturingselement opmaken" en kies waarde "niet ingeschakeld" dan "OK". De button staat nu uit maar in de grafiek wordt waarde 0 weergegeven. Terwijl de waarde helemaal niet weergegeven moet worden. Wat gaat hier mis?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan