• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svenvanmunster

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Het WK voetbal zit er weer aan te komen! En dus ook de verschillende pooltjes. Ik wil er zelf ook 1 organiseren en heb hiervoor een Excel sheet gemaakt.

De sheet zit goed in elkaar en alles werkt goed op een paar kleine dingetjes na.

Het is haast niet te doen om die dingetjes hier uit te leggen, want dan wordt het veel te complex.

Maar ik ben dus opzoek naar iemand die aardig de weg weet in Excel en me helpt die paar foutjes er uit te halen. Het is waarschijnlijk niet veel werk, als je tenminste weet wat te doen, iets waar ik dus niet uit kom.

Ik hoop op jullie hulp!

Groet Sven

Zou je je bestand hier eens een keer kunnen plaatsen?
Dan kunnen wij het bekijken :)

Zou het hier wel willen plaatsen, maar heb er aardig wat tijd ingestoken en om het dan zo even op het net te plaatsen vind ik een beetje simpel voor andere. Hoop dat je dat kunt begrijpen.

Maar ik wil het je wel mailen!

Sven,
Wil je een oplossing voor je problemen dan zul je het bestandje, tenminste naar mijn mening, hier neer moeten zetten. Daar is het een forum voor.

Misschien handig als ik even de probleempjes hier neer zet!

- Er zit een probleem in cel Q34. De formule is juist, verder niks mis mee. Maar zodra je gaat Sorteren (Ctrl-Shift-Q) verdwijnt deze formule opeens. Terwijl alle andere netjes goed blijven staan.

- Bij het sorteren worden de groepen A t/m D netjes gerangschikt in puntenvolgorde. Terwijl de landen in de groepen E t/m H niet op volgorde worden gezet.

- Bij de achste en kwart finales staat een "0" in de cel. Deze wil ik hier graag weg hebben, net zoals het geval is bij de overige finale rondes!

hm... ja... erg ingewikkeld kan het niet zijn, maar volgens mij zou het voor mijn begrip zeker de helft schelen als ik wat meer van voetbal zou weten...

Je hebt trouwens gemeld dat je moet oppassen met het overschrijven van de cellen, omdat anders de sorteermacro niet werkt, maar dat kan je natuurlijk ondervangen he. Je kan de boel gewoon lekker blokkeren, en die blokkering tijdelijk opheffen als je de macro uitvoert.

Gewoon opnemen in de macro dat ie de beveiliging even opheft, de boel sorteren, en de beveiliging er weer inzetten. Dat hoeft nog niet eens een beveiliging te zijn met een wachtwoord. Alleen een beveiliging die het onmogelijk maakt een aantal specifiek cellen te selecteren is genoeg. (Als je een cel niet kan selecteren kan je hem tenslotte ook niet invullen)
Voorkomt een boel problemen voor mensen die per ongeluk toch cellen overschrijven of de inhoud deleten.

Sven,

Er zijn en aantal aanpassingen gedaan. Kijk even naar de kolommen AH 6:9 en AD 6:9. Verder is er een stukje code uitgehaald (wat er volgens mij onterecht inzat) zodat Q 34 z'n formule niet meer verliest. Wat het sorteren van de kolommen, daarvan heb ik niets in de macro teruggevonden. Kijk ook even bij de achtste finales, daar zijn de formules aan gepast. Je moet het alleen even afmaken.

Hierbij een EK versie van Jeroen Zeedijk

mvg Imod

Ik denk dat de bijlage te groot is voor hier
Er is geen bijlage (200 kb)
mvg Imod

Zelf heb ik ook een versie gemaakt maar die is nog groter - helaas.

Laatst bewerkt:
Sven,
In een eerdere reactie ben ik vergeten het bestand bij te voegen. Bij deze.

Laatst bewerkt:
Hallo Sven,

Ook van mij een kleine bijdrage, de cellen waar formules in staan zijn nu beveiligd, die worden tijdelijk opgeheven bij sorteren, het wachtwoord is sven.

Gr. Justes

Bijlagen

Dag Sven en allen,

Ik mis de relatie tussen de landenteams in kolom G en I
met Kolom O.

Vul eens wat landennamen en uitslagen in en dan sorteren.
Ik krijg onjuiste resultaten.

Bijlagen

super allemaal, jullie hulp.. het begint er allemaal een beetje op te lijken! Maar ben er nog steeds uit waarom de poules E tm H niet worden gesorteerd..

Sven,

In je sorteer-macro is geen code geschreven voor de groepen E t/m H. Dat moet dus nog gebeuren.

Ah! dat is m, soms is t makkelijker dan je denkt.. heb m aangepast en die werkt zoals het moet! :)

Morgen ga ik de sheet afmaken, alles zou nou moeten werken! Anders horen jullie t wel ;)

In ieder, Bedankt allemaal!

Geplaatst door LucB
Dag Sven en allen,

Ik mis de relatie tussen de landenteams in kolom G en I
met Kolom O.

Vul eens wat landennamen en uitslagen in en dan sorteren.
Ik krijg onjuiste resultaten.

Toch nog een dingetje, om even door te gaan op deze opmerking van LucB. De relatie tussen de teams in mn wedstrijd kloppen niet met die in de stand. (Zie het bestand wat LucB toevoegde) Verder is alles voor elkaar, wat moet ik nog doen om dit aan te passen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan