• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel-probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter LRW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LRW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2014
Ik heb een probleem met Excel waar ik niet uitkom, hopelijk kan iemand me helpen.
Als ik op een vakje dubbelklik om verbeteringen aan te brengen bij ingevoerde gegevens, verdwijnt alles wat er staat. Het is een adressenbestand waar meerdere mensen aan werken, er worden dan wel eens fouten gemaakt, bijv. een tel.nr. van 9 cijfers. Als ik dat wil verbeteren, verdwijnt het hele telefoonnummer, en moet ik op zoek naar het dossier om het telefoonnummer op te zoeken of ik moet het van te voren opschrijven voordat ik het corrigeer. Iemand enig idee hoe ik dat kan veranderen? Ik heb dit probleem bij andere Excelbestanden niet, als ik dan dubbelklik op een vakje blijven de gegevens gewoon staan en kan ik iets verbeteren of wijzigen.
Alvast bedankt!

LRW

Is het toevallig een document waarin een macro zit die wordt geactiveerd bij een dubbelklik op het werkblad?

LRW,

Zit er geen macro in die bij dubbellikken een cel leeg maakt?

Ik weet niet wat jullie bedoelen met macro...
Heb wel iets gevonden, als ik het veld selecteer, en met rechtermuisknop op Celeigenschappen klik en dan op Bescherming en dan de vinkjes uitzet bij Verborgen en Geblokkeerd, gebeurt het niet meer. Het volgende probleem is dan dat het 3 bestanden zijn met 52 tabs, moet ik dat dan bij elke tab aanpassen of kan dat ook in één keer?

Je kan beter het betreffende document dan even plaatsen.

Is het een Excel 2007+ bestand? Kijk dan even naar de extensie. Is dat .xlsx, dan zit er zeker geen macro in het document. Is het een .xlsm bestand, dan kunnen er wél macro's in zitten. Verder kun je nog kijken of het bestand beveiligd is of niet, al kun je in een beveiligd bestand de eigenschappen niet aanpassen. En in een niet-beveiligd bestand maakt het uitzetten van die vinkjes weer niet zoveel uit, want dat werkt pas als je het bestand beveiligt.
Je kunt overigens makkelijk alle bladen selecteren (eerste blad selecteren, achterste blad opzoeken en met de <Shift> toets ingedrukt aanklikken) en vervolgens alle cellen selecteren. Daarna kun je in één keer alle cellen aanpassen. Daar hebben we je bestand niet voor nodig.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat jullie bedoelen met macro...
Heb wel iets gevonden, als ik het veld selecteer, en met rechtermuisknop op Celeigenschappen klik en dan op Bescherming en dan de vinkjes uitzet bij Verborgen en Geblokkeerd, gebeurt het niet meer. Het volgende probleem is dan dat het 3 bestanden zijn met 52 tabs, moet ik dat dan bij elke tab aanpassen of kan dat ook in één keer?

Ik gebruik excel 2003 en daar is het zo als je een beveiligd bestand hebt en je Geblokkeerd niet aangevinkt hebt staan en Verborgen aangevinkt hebt dan krijg je inderdaad bij dubbelklik dat inhoud cel verdwijnt, maar als je deze van deze cellen dan Verborgen niet aangevinkt hebt dan blijft de inhoud gewoon staan bij dubbelklikken en is korrektie gemakkelijk te doen. De optie Verborgen betekent volgens mij als je een formule niet zichtbaar wilt laten zien je deze functie aan kan zetten. Als je de beveiliging blad aanzet verdwijnen dus de gegevens niet uit de cel.

Je kunt dus kiezen om cellen met formules op verborgen te zetten en overigen niet. De tabs als ze identieke indelingen hebben kun je dan allemaal kiezen waardoor je op 1 tabblad aanpassingen doet en de gekozen overige tabbladen nemen die opmaak dan over. Let wel ze mogen dan niet beveiligd staan anders werkt het niet.

Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen voor de hulp, ik heb er veel aan gehad!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan