• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChielRE

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2014
Hallo iedereen,
ik ben nu 1 dag bezig met het programma "Geld Master" in Excel ik heb nu het volgende

1. Vanaf euro's naar dollars en gulden berekenen
2. een Msgbox die hulp aangeeft
3. het getal veranderen waarmee hij berekent

ik weet alles van visual basic af dus macro's kan ik ook programmeren
alleen mijn vraag is hoe maak ik iets waarbij je als je het bestand opent dat je eerst moet inloggen en dan pas alles kan doen

ik heb dit als test gemaakt

Sub Knop2_Klikken()
If textbox1.Text = "Admin" And textbox2.Text = "12345" Then
MsgBox ("Welkom Admin")

Else
MsgBox ("Verkeerde gegevens...")
End

End Sub

alleen dan wil ik wanneer je dus admin en 123450 hebt ingevoert dat het programma een sheet opent (die nog niet te zien was) waarbij je dus de instellingen kan aanpassen

alvast bedankt, Chiel

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb je vraag verplaatst vanuit de Members chat naar de Excel sectie. Hier heb je meer kans op de juiste hulp.:)

ik weet alles van visual basic af ...
Er zijn weinig mensen op deze aardbol die dat terecht kunnen zeggen, ik wou dat ik er ook toe behoorde.
Aan je macro te zien, heb je al een formulier aangemaakt met twee tekstboxen waarin naam en wachtwoord kunnen worden ingevoerd. Om te kunnen controleren of zo'n naam en wachtwoord juist zijn, zul je ergens (bv. op een afzonderlijk blad in Excel) alle mogelijke namen en wachtwoorden moeten hebben staan. Als je eenmaal zo'n lijst hebt, dan kun je eenvoudig (bv. via VERT.ZOEKEN) controleren of de ingevoerde naam en bijbehorend wachtwoord tezamen voorkomen en vervolgens die persoon toegang verschaffen.

Beste,

Link deze code aan ThisWorkbook :
Code:
Private Sub Workbook_Open()
gebruiker = InputBox("Geef de gebruikersnaam in.", "Log in")
wachtwoord = InputBox("Geef het wachtwoord in.", "Log in")
If gebruiker = "Admin" And wachtwoord = "12345" Then
MsgBox ("Welkom Admin")
Sheets("Blad2").Visible = True
Else
MsgBox ("Verkeerde gegevens...")
End If
End Sub

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan