• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[Excel] Rekenen met tijd in formulebalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hoi

Ik wilde een urenregistratie bijhouden in excel, en dan moeten er natuurlijk pauzes af. In een cel staat een 0,1,2,3, wat staat voor het aantal pauzes. Hoe kan ik deze verrekenen in een formule? Op de volgende manier werkt het namelijk niet:

Code:
=IF(E20-C20>0;E20-C20;"")-(C22+E22)*0:15

Het werkt wel als ik bijv in A1 0:15 zet, en dan het volgende doe, maar dit is niet praktisch ivm kopieren etc.:

Code:
=IF(E20-C20>0;E20-C20;"")-(C22+E22)*A1

(Of heeft iemand een beter idee?, zie bijlage voor mijn probeersel, blad "test")

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Deze Misschien, kun je wel kopieren.
Code:
=ALS(E20-C20>0;E20-C20;"")-(C22+E22)*$A$5-(D22+F22)*$A$6
A5 en A6 staan nu vast.

Ah! dank jullie! Ik wist dus niet dat je dat ook vast kon zetten :p Ik zie dus nu ook dat ik inderdaad beter het laatste deel in de als-haken kan zetten..

Ah! dank jullie! Ik wist dus niet dat je dat ook vast kon zetten :p Ik zie dus nu ook dat ik inderdaad beter het laatste deel in de als-haken kan zetten..

Probeer beide formules en voer dan een verkeerde tijd in bv. begin 9:00 einde 8:00 en kijk .........;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan