• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel - samenvoegen meerdere lijnen eventueel dmv een draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

SHEPiek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2023
Beste,

Ik ben op zoek naar de formule of verwerking in een draaitabel.
Zie bijlage in de input en het gewenste resultaat in de output.

Het is geen moeilijke vraag maar ik krijg geen goede output.
6wFuOYeGmR3lBXXwXto1IVD8NAgVwPTT6g4zvXpUchocG2TNFXV407s8MR KFiux8an1Io yTLG4sh0o5iyUby0yjq1tgi4J09t2QipNraS3DSs2pMvEo2p7XNg4L94NGNvr9Sh1YSw N5CtEju DOdQ4HYKHBtkdZcXFlJMtoYdGc2HKCSEVQ3ERYggOC7eEcWou9NAgxCBlPDReZBX48eNHvHr1ylSdjgbGqbmUPfeccxFiCIqLEENQXIQYguIixBAUFyGGoLgIMQTFRYghKC5CDEFxEWIIiosQQ1BchBiC4iLEEBQXIYaguAgxxP8BDx0FWtUHFzcAAAAASUVORK5CYII=

Wie kan mij helpen?

Groet, Sharon

Bijlagen

• Input.PNG
    Input.PNG
    4,3 KB · Weergaven: 21
  • Output.PNG
    Output.PNG
    3,1 KB · Weergaven: 19
Het is geen moeilijke vraag ...
Geen enkele vraag is moeilijk (hoewel je er een paar moeilijke woorden in kunt gooien natuurlijk|). Het gaat om de antwoorden :). Een draaitabel is simpel te maken, je geeft het als optie voor het antwoord, maar in een draaitabel krijg je aparte cellen/kolommen voor elk model. Je voorbeeldje zet alles in één cel. Dat gaat heel lastig worden denk ik, al zou een PowerQuery expert daar wellicht anders over denken en er een 'simpele' oplossing voor hebben. Maar een draaitabel is simpel te maken. Probeer dat eerst eens.

Helaas is een draaitabel niet voldoende.
Zodra order B meer dan 1 keer voorkomt, zou ik willen dat deze in een cel erachter wordt toegevoegd.

Heb je Office 365?
Dan kan 't zo:

in cel E2:
PHP:
=UNIQUE(A2:A6)

in cel F2, en doortrekken naar beneden
PHP:
=TEXTJOIN(" ";TRUE;FILTER(B2:B6;A2:A6=E2))

Beter zet je je gegvens in een Tabel.
Dan ben je flexibeler en niet afhankelijk van het bereik in je formules.

Hallo,

Zoals OctaFish al refereerde, met power query.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Helaas is een draaitabel niet voldoende. Zodra order B meer dan 1 keer voorkomt, zou ik willen dat deze in een cel erachter wordt toegevoegd.
Draaitabellen kun je verversen :).

Office 365 formule.
Code:
=LET(a;A1:A6;b;B1:B6;u;UNIEK(a);HOR.STAPELEN(u;BYROW(u;LAMBDA(x;TEKST.COMBINEREN(", ";;FILTER(b;a=x))))))
Of zonder scheidingsteken zoals in je plaatje.
Code:
=LET(a;A1:A6;b;B1:B6;u;UNIEK(a);HOR.STAPELEN(u;BYROW(u;LAMBDA(x;TEKST.COMBINEREN(" ";;FILTER(b;a=x))))))

Maak een tabel aan zodat je de formule niet steeds aan hoeft te passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan