• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robskee013

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2016
Berichten
2
hey,
ik probeer voor een klein bedrijf een spreadsheet te maken, de bedoeling is de wekelijkse opbrengst (totaal) van 52 tab bladen te kopiëren naar een tab blad

dus
Week1 a1
Week2 a1
en zo voort

alle totaal hoeveelheden staan al op de zelfde plek in elk tab blad.

had online "samenvoegen" gevonden, maar dat was niet hetgeen wat ik zocht, dat voegt alle cellen samen in 1 enkele cel, maar ze moeten onder elkaar komen om 1 totaal grafiek te maken, en om voor elk jaar 52x alles handmatig door te voeren leek me overbodig.

dus opgesomd
ik moet de data van 1 cel op 52 verschillende tab bladen:
alles naar 1 tab blad om het vervolgens in een grafiek te krijgen
of
een formule / functie om 52 tab bladen 1 cel direct in een grafiek te plaatsen, zonder handmatig elke cel te hoeven benoemen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Groetjes
Rob.
 
Zo zonder voorbeeld zou ik zeggen: kijk eens naar de functie INDIRECT.
Als alle tabblad systematisch genoemd zijn moet je er wat mee kunnen.
Sowieso, probeer je informatie op weinig tabbladen (één) in te voeren, dat maakt het samenvoegen een stuk makkelijker.
 
Ik bedoel meer dat ik de data van bijvoorbeeld cel A1 op elk van de 52 tab bladen moet hebben, die wil ik dan op tab blad 53 onder elkaar hebben.
 
Bv.
Voor de eerste 53 bladen op volgorde.
Code:
Sub hsv()
Dim sh As Worksheet, c00 As String, c01 As String
For Each sh In Sheets
 If sh.Index < 53 Then
  c00 = c00 & "|" & sh.[a1].Value
  c01 = c01 & "|" & sh.Name
 End If
Next sh
Sheets(53).Cells(1).Resize(52, 2) = Application.Transpose(Array(Split(Mid(c00, 2), "|"), Split(Mid(c01, 2), "|")))
End Sub
 
Rob,

welkom op Helpmij.nl!

Volgens mij bedoel je dit (dit is een uitwerking van hetgeen Timshel aangaf in #2)

NB: graag de volgende keer zelf een voorbeeld Excelbestand toevoegen dat op je vraag van toepassing is.
 

Bijlagen

  • Voor Robskee.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 59
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan