• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel selectie

Loabarg

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2002
ik zou graag voor het boeken van hotels van personen voor een evenement willen maken waarbij 2 personen op een kamer gaan die dan gekoppeld aan elkaar worden middels een code of kamernummer. Dus als 2 verschillende namen worden ingevoerd zou het mooi zijn als de code ( 2 in dit geval) niet meer te kiezen zijn.

zie bestand

alvast dank voor de tips

Bijlagen

Misschien een stomme vraag maar waar kies je code 2?

De formule in P2 van Tech8 iets aangepast, dan kunnen er wel twee personen op dezelfde kamer:
Code:
=ALS.FOUT(FILTER(FILTER(M2:N9;N2:N9<2);M1:N1="Kamer");"")

Misschien een stomme vraag maar waar kies je code 2?
Gaat mij erom als je twee codes gelijk hebt, dan is de kamer vol en moet je een andere selecteren, stel je hebt er 1 al gekozen, dan staat er nog 1 beschikbaar.
Op die manier houd een organisator dan beter overzicht. Dit weekend ging dat nl. helemaal fout.
Bericht automatisch samengevoegd:

Wat aanpassingen gedaan omdat het wel tot 100 kamers kan gaan. Hotellijst aangevuld

maar krijg een foutmelding #overlopen ?

gr Henny

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Welke excel versie gebruik je?
Ik vermoed dat de oplossingen van @Tech8 en @AHulpje in jouw versie niet werken, omdat ik denk dat je draaitabel ook uit een oudere versie komt.
Ik heb een nieuwe bijlage toegevoegd met de info welke @Tech8 en @AHulpje je hebben gegeven. Ik zie geen #OVERLOPEN dus is goed, dacht ik.

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan